ضیائیان در گفتگو با خطوط:
رئیس مرکز ملی پیشبینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: فردا برای نیمه جنوبی کشور شهرهایی همانند شرق خوزستان، استان کهگیلویه و بویراحمد، استان فارس، کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی بارش را خواهیم داشت.
واکنش رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورا به رفتار شهردار؛
تشکری گفت: مطابق با مستنداتی که از طرح ارسالی به وزارت کشور به دست آورده ایم و باتوجه به بررسیهایی که در نسخه غیر رسمی طرح جامع حمل و نقل انجام شده، ایرادات اساسی احصاء شده و پسندیده نیست که تا وقتی ایرادات طرح رفع نشده و به صورت رسمی به شورای شهر ارسال نشده، آن را به وزارت کشور ارسال کنند.
نوذرپور در گفتگو با خطوط:
معاون سابق سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشو گفت: زبالهها پس از جمعآوری در محلهایی همانند کهریزک تلمبار و دفن میشوند که آنجا هم آلودگی جدی برای زمین، هوا و سفرههای زیرزمینی ایجاد میکند.
بررسی آگهیهای منتشر شده در سایتهای اجاره آپارتمان در تهران نشان میدهد، تعداد آگهیهای اجاره اتاق در این شهر قابل توجه و رو به افزایش است.
استاد مهندسی زلزله در گفتگو با خطوط:
ناطقی الهی گفت: کشورها وقتی دیدهاند زلزله بعدیشان وحشتناک است، فعالیتهایی را در قالب سیستمهای مدیریتی بحران شروع کردند. ما با ۵۰ و ۶۰ سال تاخیر اگر این کار را شروع کنیم امید است شاید تا ۵ سال دیگر بتوانیم شرایط را بهتر کنیم تا تعداد تلفات و وسعت خرابیها را کاهش دهیم.
بنیانگذار مقاوم سازی و مدیریت بحران کشور در گفتگو با خطوط:
ناطقی الهی گفت: باید برای تهران هر ۱۵۸ سال منتظر یک زلزله ۷ ریشتری باشیم. آخرین زلزله در سال ۱۸۳۰ میلادی رخ داده است و در حال حاضر که سال ۲۰۲۳ هستیم حدود ۱۹۴ تا ۱۹۵ سال گذشته است، یعنی از آن دوره ۱۵۸ سال گذشته است. این خبر بسیار بد به این معنی است که زلزله بعدی با ریشتر بالاتر، قدرت بیشتر و تخریب بالاتر رخ میدهد. این روزها باید منتظر یک زلزله بالای ۷ ریشتر باشیم.
در پی آلودگی هوا؛
براساس تصمیم کارگروه هماهنگی مواقع اضطرار آلودگی هوا، فعالیت آموزشی مدارس در کلیه مقاطع تحصیلی در شهرهای ورامین، قرچک، باقر شهر، کهریزک و قلعه نو در شیفت بعد از ظهر امروز (۴ آذر ماه) غیر حضوری شد؛ و به صورت مجازی برگزار میشود.
محمدخانی خبر داد؛
رئیس مرکز ارتباطات و امور بینالملل شهرداری تهران از آغاز نظرسنجی عمومی از شهروندان تهرانی در راستای اجرای طرح «من شهردارم ۲» از ۱۱ آذر خبر داد.
کارشناس شهری در گفتگو با خطوط:
یک کارشناس شهری گفت: با توجه به اینکه جمعیت افزایش پیدا کرده، متاسفانه حمل و نقل عمومی نه تنها کیفیتش بالا نرفته بلکه توسعه هم پیدا نکرده است به همین دلایل مردم ترجیح میدهند از خودرو شخصی استفاده کنند. تعداد حمل و نقل عمومی پاسخگوی ازدیاد جمعیت نیست.
برای افکار عمومی این شبهه مطرح میشود که چطور ممکن است مدیرانی از شهرداری که باید بر ساختوسازهای جاری شهر نظارت کنند و مانع از تخطی از ضوابط شوند، به سادگی خود را در موقعیت پرشائبه تعارض منافع قرار میدهند؟