۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۰
تعداد بازدید: ۷۱۷۰۷۱
تاجیک، رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان تهران گفت: توقع داریم روز جهانی کار و کارگر این اتفاق رخ دهد و وزیر کار این قول را به کارگران دهد که یک تغییری در راستای افزایش قدرت خرید کارگران داشته باشد.  
کد خبر: ۳۶۵۳۸

دولت تغییر حق مسکن کارگران را در دستور کار قرار دهد/امنیت شغلی، معیشت و تامین اجتماعی ۳مطالبه اصلی جامعه کارگری است

خدمات درمانی در تامین اجتماعی ضعیف است/وزارت کار مدل خدمات‌دهی بیمه‌ای را تغییر دهد/نادیده گرفتن معیشت کارگران در دوسال متوالی

محمدرضا تاجیک، رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان تهران و نماینده مجمع عالی کارگران کشور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، به مناسبت روز جهانی کارگر به سه مشکل عمده کارگران کشور اشاره و مطرح کرد: در آستانه روز جهانی کارگران قرار داریم. مهم‌ترین مطالبات جامعه کارگری همیشه مباحث امنیت شغلی، معیشت و تامین اجتماعی بوده است.

توقع داریم که روز جهانی کار و کارگر این اتفاق رخ دهد و وزیر کار این قول را به کارگران دهد که یک تغییری در راستای افزایش قدرت خرید کارگران داشته باشد.

بیشتر بخوانید: تاوان سختی برای مقایسه کارمندان با کارگران دادیم/اختلاف بسیار بین میزان معیشت و تورم!

تاجیک ادامه داد: در خصوص امنیت شغلی در سال گذشته قدم‌های خوبی برداشته شد. یک سری اصلاحات ماده ۷ نیاز داشت که انجام و به دولت ارسال شد پس از چانه‌زنی و نظرات کارشناسی این موضوع برای تصویب به مجلس ارسال شد. پیگیری‌هایی که دولت در خصوص تغییر ماده هفت و اصلاح قانون پنجم انجام داد به نوبه خودش ستودنی است. طبق اطلاع بنده، هفته پیش هم پیگیر این موضوع بوده‌اند تا این اتفاق مهم رخ دهد و امنیت شغلی کارگران تا حدودی تامین شود.

بیشتر بخوانید: دستمزد۷میلیونی برای زنده ماندن کارگر هم کفایت نمی‌کند!/مزد کارگران باید با توجه به تورم و معیشت آن‌ها محاسبه شود

وی با اشاره به مسئله معیشت کارگران افزود: در خصوص مسئله معیشت باید بگویم که متاسفانه امسال هم باز قانون نادیده گرفته شد و با توجه به ماده ۴۱ قانون کار دستمزد افزایش پیدا نکرد. گله ما از دولتی‌ها این بود که قانون باید به عنوان خط کش باشد و معیشت کارگران همیشه با توجه به تورم دیده شود، اما متاسفانه سال گذشته و امسال این موضوع نادیده گرفته شد. البته مجددا پیگیری‌هایی در خصوص تغییر حق مسکن پس از جلسه دستمزد شکل گرفت، ان‌شاالله که دولتی‌ها این موضوع را در دستور کار قرار دهند. توقع داریم روز جهانی کار و کارگر این اتفاق رخ دهد و وزیر کار این قول را به کارگران دهد که در راستای افزایش قدرت خرید کارگران تغییری داشته باشد. 

دولت تغییر حق مسکن کارگران را در دستور کار قرار دهد/امنیت شغلی، معیشت و تامین اجتماعی ۳مطالبه اصلی جامعه کارگری است

توقع داریم روز جهانی کار و کارگر وزیر کار این قول مهم را دهد

متاسفانه دولت بدهی خود را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت نکرده است، اگر بدهی پرداخت شود احساس بنده این است که توان مالی سازمان بالاتر می‌رود و بهتر می‌تواند خدمات ارائه دهد. کسری منابع باعث می‌شود کارگران نتوانند از بیمه بیکاری یا خدمات بیمه درمانی خوب استفاده کنند.

رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان تهران گفت: در بحث تامین اجتماعی متاسفانه سال گذشته تغییری در سن بازنشستگی داشته‌ایم. توقع این است که با توجه به توافقی که یک کارگر با سازمان تامین اجتماعی دارد، بتواند به طور کامل از خدمات درمانی و بازنشستگی استفاده کند. متاسفانه کمی در بحث درمانی در تامین اجتماعی خدمات ضعیف است، توقع این است که با توجه به کسر عدد مناسب حق بیمه این سرویس‌دهی به نحو شایسته برای کارگر و بازنشسته انجام شود، در خصوص درمان و بیمه باید اتفاق‌های بهتری رخ دهد. رویکرد کارگران و جامعه کارگری به این قضیه مشخص است و سازمان تامین اجتماعی یا وزارت کار باید مدل خدمات‌دهی‌شان را در بحث بیمه‌ای تغییر دهند. متاسفانه دولت بدهی خود را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت نکرده است، اگر بدهی پرداخت شود احساس بنده این است که توان مالی سازمان بالاتر می‌رود و بهتر می‌تواند خدمات ارائه دهد. کسری منابع باعث می‌شود کارگران نتوانند از بیمه بیکاری یا خدمات بیمه درمانی خوب استفاده کنند.

نماینده مجمع عالی کارگران کشور در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به شعار سال که جهش تولید با مشارکت مردم است مطمنا این اتفاق با کمک جامعه کارگری می‌تواند تحقق پیدا کند. بنده ضمن تبریک روز جهانی کارگر برای تک تک کارگران آروزی موفقیت دارم.

برچسب ها: جامعه کارگری کشور محمدرضا تاجیک کارگران وزیر کار معیشت سازمان تامین اجتماعی دولت خدمات درمانی تامین اجتماعی مسکن
ارسال نظر
آخرین اخبار