خودروسازان خصوصی در ۷ ماهه سال ۱۴۰۲، تنها حدود ۲۰۰ هزار خودرو تولید کردهاند که با پول آن میتوانستیم ۱۰۰ هزار دستگاه بیشتر و خودروی با کیفیت تویوتا را وارد کنیم.
عدم واریز وجه در هر یک از مراحل ذکر شده و حداکثر ۵ روز پس از فراخوان صورت گرفته، به منزله انصراف از طرح بوده و متقاضی از اولویت بندی خودرو وارداتی انتخابی حذف میشود.
وزیر صمت تاکید کرد: تخصیص ارز نیز با وزارت صمت نیست و ما تنها ثبت سفارش میکنیم. در حال حاضر وزارت صمت هیچ محدودیتی در ثبت سفارش ندارد.
کارشناس صنعت خودرو گفت: خودروهای داخلی ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان و خودروهای مونتاژی ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون با افزایش قیمت مواجه شدند.
تصمیمگیرندگان میدانند راهحل، کاهش مداخله دولتی، برطرف کردن قیمت دستوری، آزاد کردن واردات و باز کردن راه بخش خصوصی در مدیریت و تولید خودرو است، اما وقتی پای منافع در کار باشد، دانستن راه به جایی نمیبرد.
برای ۱۰ ماه سال ثبت شد:
ایران خودرو بالغ بر ۴۴۴ هزار و ۴۷۱ دستگاه سواری، تولید و ۲۰۴.۵ هزار میلیارد تومان درآمد محقق کرد که نسبت به دوره مشابه سال گذشته با افت و رشد ۶ و ۴۵ درصدی روبرو شد.
محمدزاده در گفتگو با خطوط:
کارشناس صنعت خودرو گفت: ما در خودروسازهای داخلی شرکتهایی را داریم که درسود آن ذینفع هستند و هیچ وقت اجازه واردات خودروی کارکرده نخواهند داد تا حاشیه امن سود و بازار خود را از دست بدهند.
بهمن 1402؛
متقاضیانی که اسفند ۱۴۰۱ ثبت نام کرده اند از امروز تا ۶ اسفند می توانند برای انتخاب سه اولویت از سبد محصولات اعلامی در سامانه یکپارچه اقدام کنند.
اسلام پناه:
رئیس سازمان ملی استاندارد گفت:مافیای واردکنندگان قطعات تلاش دارند در مسیر استانداردسازی اختلال ایجاد کند.
نماینده مجلس اعلام کرد:
عضو کمیسیون صنایع مجلس، گفت: معلوم نیست چرا قانون واردات خودروهای کارکرده و آییننامه اجرایی که تصویب شده تاکنون ابلاغ و اجرا نشده است.