۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۴
تعداد بازدید: ۸۸۹۰۹
نرخ توافقی فروش اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌ها بازه قیمتی کانال ۲۹ هزار تومانی اعلام شد. در حالی که قیمت این ارز در معاملات آزاد حوالی محدوده قیمتی ۳۲ هزار تومانی نوسان می‌کند، دبیر کانون صرافان قیمت توافقی هر برگ اسکناس دلار را محدوده ۲۹ هزار تا ۲۹ هزار و ۳۰۰ تومان اعلام کرد.
کد خبر: ۱۶۳۸۲

  بازار ارز ر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، روز گذشته دبیرکل کانون صرافان کشور از حضور نرخ توافقی قیمت دلار در کانال ۲۹ هزار تومانی خبر داد.
  این مقام مسئول عنوان کرد: بر اساس معاملات صورت گرفته در بازار توافقی، در حال حاضر هر دلار ۲۹ هزار تومان برای خرید صرافان و ۲۹ هزار و ۳۰۰ تومان برای فروش است.
این در حالی است که در روز‌های پایانی هفته گذشته رئیس کانون صرافان کشور قیمت دلار توافقی را در بازه‌ای مشابه، اما در کانال ۳۰ هزار تومانی اعلام کرد. بسیاری از کارشناسان اقتصادی بر این باورند که هرچه تعداد نرخ‌های خرید و فروش ارز در بازار بیشتر باشد سردرگمی متقاضیان نیز افزایش می‌یابد.
طبق مصوبه جدید بانک مرکزی هیچ نوع مانعی در فرآیند خرید و فروش ارز وجود ندارد. هر شخص حقیقی یا حقوقی می‌تواند هر میزان ارز که مایل است در صرافی‌های موجود در کشور به فروش برساند تا دارایی‌های ارزی مذکور به میزان عرضه بازار اضافه شوند.
اما عامل ابهام‌زای موجود در فضای این روز‌های بازار ارز تفاوت نرخ‌های آزاد و توافقی است. چرا که درصورتی که اصطکاکی در فرآیند خرید و فروش ارز وجود ندارد، چرا همچنان فعالیت در بازار آزاد ارز ادامه دارد؟/تجارت نیوز


 

برچسب ها: نرخ ارز بین بانکی افزایش نرخ ارز
ارسال نظر
آخرین اخبار