۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲
تعداد بازدید: ۲۳۰۹۸۷
خطوط به بهانه زادروز دکتر مجید سمیعی از جزئیات زندگی پرافتخار این جراح گزارش می‌دهد؛
پروفسور مجید سمیعی نه تنها مایه مباهات ایرانیان است بلکه دستاورد‌ها و افتخاراتش او را به یکی از محبوب‌ترین جراحان مغز و اعصاب جهان تبدیل کرده است. اما او واقعاً برای رسیدن به این جایگاه چقدر زحمت کشیده است؟ امروز به بهانه زادروز دکتر مجید سمیعی، مسیر موفقیت او را همراه با نکات جالبی از زندگی شخصی‌اش مرور می‌کنیم.
کد خبر: ۱۶۴۰۴

 

مدال پروفسور ایرانی بر گردن پزشکان جهان/ دارایی خالص دکتر سمیعی چقدر است؟
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط؛ مغز انسان شگفتی طبیعت است.  پیچیدگی آن فراتر از مقایسه است.  اما پیشرفت‌های همیشه جدید و گاه خیره‌کننده در تحقیقات پزشکی و درمان در زمینه نورولوژی، بیماران و دانشمندان را امیدوار می‌کند. با این حال ناگفته نیست که پروفسور مجید سمیعی، جراح مغز و اعصاب ایرانی و چهره بین‌المللی نقش پر رنگی در این پیشرفت‌ها ایفا می‌کند. او نه تنها تکنیک‌های جراحی جدیدی را توسعه داد که در سراسر جهان به عنوان پیشگام شناخته شده است بلکه حتی در سن ۸۳ سالگی و پس از بیش ۲۰ هزار جراحی مغز، همچنان به عنوان جراح فعالیت می‌کند.

زندگینامه و نکات جالب زندگی پرفسور

مجید  سمیعی، پزشک و جراح مغز و اعصاب، در ۲۹ خرداد ۱۳۱۶ خورشیدی در تهران به دنیا آمد.  خانواده او اصالتاً گیلانی بودند.  تحصیلات متوسطه خود را در شهر رشت به پایان رساند و سپس به آلمان رفت و در رشته زیست‌شناسی و پزشکی از دانشگاه ماینز فارغ التحصیل شد و بعد‌ها در جراحی مغز و اعصاب تخصص پیدا کرد.  مجید سمیعی در سال ۱۳۴۹ در حالی که تنها ۳۲ سال داشت توانست به عنوان دانشیار جراحی مغز و اعصاب به عنوان معاون بخش جراحی مغز و اعصاب دانشگاه یوهانس گوتنبرگ ماینز به حرفه خود ادامه دهد و سپس در سال ۱۳۵۰ موفق به دریافت دکترا شد.
در همان سال بود که به او پیشنهاد شد تا استاد و رئیس گروه جراحی مغز و اعصاب دانشگاه ملی ایران (شهید بهشتی کنونی) شود، اما به دلیل فعالیت‌های علمی از پذیرش این سمت خودداری کرد.  دکتر سمیعی در سال ۱۳۵۶ شمسی سمت رئیس جراحی مغز و اعصاب بیمارستان نوردستات هانوفر آلمان را پذیرفت و تا سال ۱۳۸۲ این سمت را بر عهده داشت.  دکتر سمیعی از پیشگامان رشته میکروسرجری داخل جمجمه می‌باشد.  او به خوبی به ظرفیت‌های این رشته پی برد و دستاورد‌های بین‌المللی در زمینه جراحی شوانوما (نوعی تومور خوش خیم) به دست آورد.  در سال ۱۳۷۹ شمسی، پروفسور سمیعی مؤسسه بین‌المللی علوم اعصاب (INI) را در هانوفر تأسیس کرد و به عنوان رئیس آن انتخاب شد.  زمانی که او از رئیس بخش جراحی مغز و اعصاب و علوم پزشکی دانشگاه هانوفر بازنشسته شد، وقت خود را صرف توسعه بیشتر INI کرد.  به همت او ، با تأسیس مرکز بین‌المللی علوم اعصاب ایران در سال ۱۳۸۹ موافقت شد و ساخت آن در همان سال آغاز شد.  این مرکز شامل یک بیمارستان تخصصی و یک بنیاد آموزشی و پژوهشی است که به علوم اعصاب اختصاص دارد.

مدال پروفسور ایرانی بر گردن پزشکان جهان/ دارایی خالص دکتر سمیعی چقدر است؟

این مدال از نقره خالص ساخته شد و در یک طرف آن تصویر پروفسور سمیعی و در طرف دیگر تصویر «جادوگر در پایه جمجمه» که به عنوان نمادی از دستان شفابخش مجید سمیعی در نظر گرفته شد، را نشان می‌دهد.  تصاویر و مدال توسط دکتر میرو اورسزاق، نورو رادیولوژیست سابق و هنرمند با استعداد طراحی شد.


نماد جادوگر روی مدال پروفسور سمیعی نشانه چیست؟

در سال ۱۳۹۰ به پاس قدردانی از کار و دستاورد‌های برجسته مجید سمیعی در زمینه جراحی مغز و اعصاب، فدراسیون جهانی انجمنهای جراحی مغز و اعصاب(WFNS)، که دکتر سمیعی نیز رئیس افتخاری این انجمن است تصمیم گرفت مدال افتخاری به نام او طراحی کند.این مدال از نقره خالص ساخته شد و در یک طرف آن تصویر پروفسور سمیعی و در طرف دیگر تصویر «جادوگر در پایه جمجمه» که به عنوان نمادی از دستان شفابخش مجید سمیعی در نظر گرفته شد، را نشان می‌دهد.  تصاویر و مدال توسط دکتر میرو اورسزاق، نورو رادیولوژیست سابق و هنرمند با استعداد طراحی شد.
برنده مدال افتخار مجید سمیعی هر دو سال یک بار توسط فدراسیون جهانی انجمنهای جراحی مغز و اعصاب (WFNS) طی مراسمی به جراحان برجسته بین‌المللی به عنوان جایزه مادام العمر برای خدمات برجسته در جراحی مغز و اعصاب اعطا می‌شود.  به این ترتیب، مدال افتخار مجید سمیعی یکی از بالاترین افتخاراتی است که می‌توان به جراح مغز و اعصاب اعطا کرد.  این جایزه در قانون اساسی و آیین‌نامه WFNS گنجانده شده است.  این مدال به خاطر خدمات برجسته مجید سمیعی در جراحی مغز و اعصاب به نام او نامگذاری شده است.

ارزش خالص دارایی‌های مجید سمیعی

پروفسور سمیعی یکی از ثروتمندترین پزشکان و در لیست محبوب‌ترین پزشکان جهان است.  طبق تحلیل ویکی‌پدیا، فوربس و بیزینس اینسایدر،  دارایی خالص مجید سمیعی تقریباً ۵. ۱ میلیون دلار تخمین‌زده شده است.


برچسب ها: مغز و اعصاب جراحی عمل جراحی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گیلان دانستنی های پزشکی پیری مغز ضربه مغزی تومور مغزی بیماران مغزی
ارسال نظر
آنیسمان کاظمی
۱۶:۲۹ - ۱۹ دی ۱۴۰۱
درامد ماهیانه پروفسور سمیعی چقدر است؟
آخرین اخبار