۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۱
تعداد بازدید: ۶۱۹۹۴
بنا بر اعلام وزارت دفاع ملی چین، این کشور با موفقیت یک موشک ضدبالستیک زمینی میان برد را آزمایش کرده است.
کد خبر: ۱۶۴۷۲

آزمایش موشک ضدبالستیک زمینی توسط چین

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، به نقل از سی جی تی ان، این وزارتخانه اعلام کرده که آزمایش یادشده ماهیت دفاعی داشته و طی آن هیچ کشوری هدف قرار نگرفته است.

موشک ضدبالیستیک موشکی است که به سوی موشک بالستیک و برای انهدام آن در آسمان پرتاب می‌شود. این موشک‌ها برای دفاع در مقابل موشک‌های بالستیک و به ویژه انواع بسیار دوربرد معروف به موشک بالستیک قاره‌پیما یا (ICBM) به کار گرفته می‌شوند.

این ششمین آزمایش موشک ضد بالستیک زمینی است که چین آن را به طور علتی اعلام کرده است. آزمایش‌های قبلی در سال‌های ۲۰۲۱، ۲۰۱۸، ۲۰۱۴، ۲۰۱۳ و ۲۰۱۰ انجام شده است.

پرواز موشک مذکور دارای سه مرحله است: فاز تقویت کننده زمانی که تقویت کننده موشک آن را به سمت آسمان می‌برد، فاز میانی که موشک در خارج از جو زمین حرکت می‌کند و مرحله پایانی که موشک دوباره وارد جو می‌شود و به هدف اصابت می‌کند.

رهگیری موشک بالستیک در مرحله آغازین یا تقویتی به دلیل نزدیک بودن به زمین و افزایش تدریجی سرعت نسبتاً آسان است. اما رهگیری یک موشک بالستیک در فاز میانی می‌تواند بسیار همچنین رهگیری آن در مرحله پایانی نیز آسان نیست زیرا موشک با سرعت بالایی حرکت می‌کند./ مهر

برچسب ها: موشک بالستیک چین تسلیحات هسته ای
ارسال نظر
آخرین اخبار