۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
تعداد بازدید: ۱۴۷۹۵۹
رئیس فراکسیون جمعیت مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ما شرمنده دهه شصتی‌ها هستیم و از مسوولان می‌خواهیم با برنامه ریزی درست و جامعه شناسانه به حل مشکل تجرد بپردازند چراکه هر راه حلی نمی‌تواند پاسخ نیاز‌های جوانان ما باشد.
کد خبر: ۱۶۵۰۰

فاطمه محمدبیگی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط در واکنش به صحبت‌های نماینده مجلس مبنی بر ازدواج دختران ایرانی با مردان خارجی، اظهار داشت: در حوزه تامین ازدواج جوانان، گله‌ای که دارم از نسل قبل حکمرانی و مدیریت اجرایی کشور است. سال‌هایی که وزارت راه و شهرسازی باید برای تسهیل ازدواج جوانان، مسکن می‌ساختند، ولی این کار را نکردند و یا حمایت‌هایی برای تامین رایگان سالن‌ها برای ازدواج جوانان باید صورت می‌گرفت که اقدامی هم از سوی دولت‌ها شاهد نبودیم.
وی در ادامه به عملکرد سازمان ملی جوانان اشاره کرد و گفت: زمانی که قرار بود سازمان ملی جوانان تشکیل و مساله ازدواج جوانان به این سازمان سپرده شود، اما عملا این سازمان هم موفقیتی در عملکرد نداشت؛ لذا همه این نهاد‌ها باید پاسخگوی دهه شصتی‌ها باشند چراکه این سن، بیشترین میزان جمعیتی کشور را تشکیل می‌دهد و طبیعی است در هر برهه سنی که وارد می‌شوند، با چالش‌هایی مواجه شوند.
نماینده مردم قزوین با بیان اینکه اقدامی برای حمایت از ازدواج جوانان دهه ۶۰ صورت نگرفته است، گفت: این سن، زمانی که دانش آموز بودند با مشکلات مدرسه سازی مواجه شدند که مجبور شدیم جهش در مدرسه سازی داشته باشیم؛ زمانی که به دانشگاه رسیدند تعداد زیادی دانشگاه آزاد و غیرانتفاعی به خاطر آن‌ها تشکیل شد و زمانی که وارد سن ازدواج و تشکیل خانواده شدند، کمبود مسکن پیش آمد، ولی راه حلی در این مساله مهم ارائه نشد و با اینکه دولت نهم مسکن مهر را ساخت، اما در دولت‌های بعدی ادامه پیدا نکرد.
محمدبیگی اظهار داشت: ۸ الی ۹ میلیون تقاضای فشرده شده مسکن در جامعه وجود دارد که می‌توانست در ۸ سال دولت تدبیر و امید مورد توجه قرار بگیرد، چراکه بخشی از معضلات عدم تشکیل خانواده، به نبود امکانات باز می‌گردد که مهمترین آن، مسکن است.
این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: بخش دیگر دلیل عدم تشکیل خانواده، به تغییر رویه فکری جامعه، نگرش‌های جوانان به ازدواج و عدم مسوولیت پذیری همسرداری و فرزند آوری است که به تهاجم فرهنگی و سیطره فرهنگ غربی در کشور باز می‌گردد؛ متولیان فرهنگی هم در این خصوص کم کاری کردند لذا ما در هجمه سنگین جنگ ترکیبی دشمنان قرار داریم که دوست دارند نظام خانواده ما را از درون دچار فروپاشی کنند و ما مسولان باید برای حل این موضوعات برنامه ریزی کنیم.
محمدبیگی در پایان خاطرنشان ساخت: دولت باید برنامه ویژه ای برای دهه شصتی‌ها داشته باشد ما به عنوان فراکسیون جمعیت معتقدیم که هم برای متاهلین و هم برای مجرد‌ها که رو به تشکیل خانواده هستند حتما باید مسکن تعلق بگیرد. ما شرمنده دهه شصتی‌ها هستیم و از مسوولان می‌خواهیم که با برنامه ریزی درست و جامعه شناسانه به حل مشکل تجرد بپردازند چراکه هر راه حلی نمی‌تواند پاسخ نیاز‌های جوانان ما باشد.

برچسب ها: فاطمه محمد بیگی سن ازدواج قانون تسهیل ازدواج جوانان ازدواج دهه شصتی ها وام مسکن جوانان
ارسال نظر
آخرین اخبار