۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۶
تعداد بازدید: ۵۸۳۲۸
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بازرسی‌ها فراپادمانی جزء تعهدات برجامی بود؛ حتی این بازدید‌ها بیش از حد و اندازه توافق بود، در دولت روحانی بیشترین بازرسی‌ها انجام شده است و بازدید آژانس بین المللی انرژی اتمی از تاسیسات هسته‌ای ایران بیش از بازدید از فعالیت اتمی سایر کشور‌ها است.
کد خبر: ۱۶۵۲۴

آژانس بیبشترین بازرسی‌ها را در دولت روحانی انجام داد/تکلیف مذاکرات روشن شود بعد بازرسی!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ، یعقوب رضازاده در واکنش به اینکه ۲۵ درصد از بازرسی‌های هسته‌ای جهان تنها از ایران است، گفت: سازمان انرژی اتمی بر اساس قانون اقدام راهبردی موظف شد اگر کشور‌های طرف برجام در خصوص ادامه روند مذاکرات هسته‌ای با ایران همکاری نکنند و تحریم‌های بانکی، نفتی و موادغذایی و دارویی لغو نشود، تعهدات فراپادمانی و داوطلبانه را متوقف کند.

نماینده مردم سلماس ادامه داد: متاسفانه این روند در ماه‌های گذشته از طرف اروپا و آمریکا عملیاتی نشد، تعهدات خود را زیرپا گذاشتند و از مذاکرات عقب نشینی کردند و گفتند مذاکرات ادامه پیدا نخواهد کرد از این رو سازمان انرژی اتمی بر اساس قانون، غنی سازی را افزایش داد و نسبت به جمع آوری دوربین‌های آژانس اقدام کرد و مانع بازرسی‌های فراتر از NPT شد.

وی اظهارداشت: همان طور که رئیس جمهور در سفر‌های استانی تاکید کرد، جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه از مذاکرات برجامی عقب‌نشینی نخواهد کرد، اما ادامه مذاکرات نباید با زور و فشار طرف‌های آمریکایی‌ها که تحت تاثیر رژیم صهیونیستی است انجام شود. تعهدات برجام نباید یکطرفه اجرایی شود و تحت فشار و زورگویی آمریکا باشیم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بازرسی‌ها فراپادمانی جزء تعهدات برجامی بود؛ حتی این بازدید‌ها بیش از حد و اندازه توافق بود، در دولت روحانی بیشترین بازرسی‌ها انجام شده است و بازدید آژانس بین المللی انرژی اتمی از تاسیسات هسته‌ای ایران بیش از بازدید از فعالیت اتمی سایر کشور‌ها است و با توجه به بدعهدی طرف مقابل بازدید‌های برجامی تا زمانی که تکلیف مذاکرات مشخص نشود صورت نمی‌گیرد./خانه ملت.

برچسب ها: آژانس بین المللی انرژی اتمی سازمان انرژی اتمی برجام خروج از برجام مذاکرات برجام
ارسال نظر
آخرین اخبار