۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
تعداد بازدید: ۵۹۹۲۳
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ۳۰۲ هزار نفر از محرومان وضعیت بلاتکلیفی دارند و در سیستم بیمه قرار نگرفته اند که وزارت تعاون باید به تعیین تکلیف آنها رسیدگی فوری کند.
کد خبر: ۱۶۵۴۵

وزارت تعاون به وضع محرومان بیمه نشده رسیدگی کند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (سه شنبه ۳۱ خرداد) پس از استماع توضیحات بهرام عین اللهی وزیر بهداشت و درمان در صحن مجلس و بررسی گزارش کمیسیون بهداشت در رابطه با عملکرد دستگاه‌های مسئول در پوشش بیمه همگانی و حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج گفت: تعداد بیمه شدگان بیش از ۱۱۰ میلیون دفترچه بیمه بوده ولی جمعیت کشور ۸۵ میلیون نفر است، این در حالی است که چندین هزار نفر همچنان بیمه نشده است. امید است با هوشمندسازی سیستم‌ها و اصلاح قوانین این اشکال ریشه‌ای برطرف شود.

قالیباف عنوان کرد: امسال در مجلس پیش بینی شده سه دهک اول جامعه که دچار مشکلات جدی هستند به صورت صددرصدی تحت پوشش بیمه سلامت قرار بگیرند و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز مسئول شد تکلیف افرادی که بیمه نیستند را مشخص کند.

وی بیان کرد: بنابر آخرین گزارش ارائه شده ۵ میلیون و ۳۹۷ هزار نفر از ابتدای سال تا زمانی که قانون مذکور تصویب شده است توسط وزارت رفاه شناسایی شده و به صورت غیرحضوری تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند. مبلغ ۶ هزار میلیارد تومان برای این موضوع در نظر گرفته شده و از این جهت که پیشبرد این مساله در زمان خودش انجام شده است از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکر می‌کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ۳۰۲ هزار نفر از ۵ میلیون و ۳۹۷ هزار نفر که عنوان شد هنوز وضعیت بلاتلکیفی دارند و شرایط آنها در سیستم مشخص نشده است. همچنین بخشی از این سه دهک به ارزیابی صورت گرفته معترض هستند. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید رسیدگی سریعی به وضعیت بلاتکلیفان این موضوع انجام دهد تا فردی بلاتکلیف باقی نماند./ مهر

برچسب ها: محمد باقر قالیباف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بهرام عین اللهی
ارسال نظر
آخرین اخبار