۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۵
تعداد بازدید: ۱۵۷۱۰۱
سرمربی سابق اسپورتینگ لیسبون هدایت استقلال را بر عهده گرفت.
کد خبر: ۱۶۵۹۵

سرمربی پرتغالی سکان هدایت استقلال را به دست گرفت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، ريكاردو ساپينتو سرمربى سابق باشگاه‌هاى اسپورتينگ ليسبون و براگاى پرتغال به عنوان سرمربى جديد باشگاه استقلال انتخاب شد.

ستاره سابق تيم ملى فوتبال پرتغال و باشگاه اسپورتينگ با بيش از ١٢ سال سابقه مربیگرى و حضور متوالی در رقابت‌هاى باشگاهى و قاره‌اى اروپا با باشگاه استقلال به تفاهم رسید و به عنوان سرمربی جدید تیم فوتبال این باشگاه انتخاب شد. 

ساپينتوى ٤٩ ساله با تجربه هدايت اسپورتينگ ليسبون و براگا در پرتغال، واسكودوگاماى برزيل، ستاره سرخ بلگراد، تیم‌های باشگاهی یونان و ترکیه و لهستان، استاندارد ليژ بلژیک و انتخاب به عنوان برترين مربى سال در اين كشور همچنين كسب عنوان قهرمانى جام حذفى بلژیک، براى نخستين بار حضور در فوتبال باشگاهى ايران را تجربه خواهد كرد. 

ساپینتو علاوه بر قهرمانی در جام حذفی بلژیک با استاندارد لیژ، نایب قهرمان لیگ‌ این کشور شده است. او همچنین با ستاره سرخ بلگراد نایب قهرمان لیگ شده و توانسته علاوه بر مقام سومی با اسپورتینگ لیسبون با حذف منچسترسیتی به مرحله نیمه‌نهایی لیگ اروپا صعود کند. ساپینتو با براگا از مرحله گروهی لیگ باشگاهی اروپا به عنوان بهترین تیم گروه صعود کرد در حالی که براگا در این مرحله بهترین آمار دفاعی و هجومی را داشت. 

اين مربى پرتغالى در طول هفته گذشته و پس از آغاز مذاکرات، اطلاعات گسترده‌اى در خصوص شرايط استقلال و بازيكنان تيم قهرمان لیگ برتر فوتبال ايران جمع آورى كرده است و به زودی برای مراسم معارفه به ایران خواهد آمد. او در نخستين گام پس از ورود به تهران اقدامات لازم به منظور تداوم قهرمانی در فصل جديد را در دستور كار قرار خواهد داد.

برچسب ها: ریکاردو ساپینتو استقلال اسپورتینگ لیسبون
ارسال نظر
آخرین اخبار