۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰
تعداد بازدید: ۱۲۷۲۳۰
در پایان معاملات امروز اول تیر ماه ۱۴۰۱، شاخص کل با افت ۶ هزار و ۲۳۴ واحدی مواجه شد و به یک میلیون و ۵۳۳ هزار و ۳۹۹ واحد رسید.
کد خبر: ۱۶۶۷۲
نویسنده : مجتبی آزادیان

شاخص کل بورس ۶ هزار و ۲۳۴ افت کرد/ رشد شاخص حمل و نقل و خودرو

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، شاخص بورس اوراق و بهادار تهران امروز با کاهش همراه بود.

در پایان معاملات امروز اول تیر ماه ۱۴۰۱، شاخص کل با افت ۶ هزار و ۲۳۴ واحدی مواجه شد و به یک میلیون و ۵۳۳ هزار و ۳۹۹ واحد رسید، شاخص کل هم‌وزن هم با کاهش هزار و ۱۶۲ واحدی روبه‌رو شد و به رقم ۴۲۲ هزار و ۲۹۶ واحدی سقوط کرد.

بر پایه این گزارش، ارزش معاملات امروز در حالی به ۵۰ هزار و ۴۵۶ میلیارد ریال رسید که ۸ میلیارد و ۵۴۳ میلیون برگه در بین سهامداران رد و بدل شد.

امروز هم مانند روز گذشته شاخص‌ها کاهش یافتند. شاخص کل به مرور در حال پایین آمدن است. در میان صنایع بزرگ، این شاخص صنعت خودرو بود با رشد روبه‌رو شد و در میان صنایع کوچک‌تر، شاخص صنعت حمل و نقل افزایش قابل توجهی داشت. شرایط معاملات و شاخص کل بورس همچنان پرنوسان است، یک هفته مثبت و هفته بعد منفی می‌شود و در نتیجه نمی‌توان چشم‌انداز بلندمدت معاملات را پیش‌بینی کرد.

به هر حال این نوسان و سرگردانی، موجبات ترس سرمایه‌گذاران را فراهم کرده و در نتیجه ارزیابی آینده معاملات را سخت کرده است. شاید تأکید بر رشد تدریجی برخی صنایع بتواند نتیجه‌ای سودآور بدهد.

نماد‌های تأثیرگذار

«میدکو» با هزار و ۲۳۵ واحد، «فملی» با هزار و ۲۱۰ واحد، «فولاد» با ۸۱۲ واحد، «فارس» با ۴۹۳ واحد، «شستا» با ۲۸۹ واحد، «بفجر» با ۲۸۵ واحد و «مبین» با ۲۶۵ واحد سرخ‌پوشان تأثیرگذار بر شاخص بودند. همچنین «حکشتی» با ۵۱۶ واحد، «وپارس» با ۲۳۶ واحد و «خودرو» با ۲۱۳ واحد سبزپوشان تأثیرگذار بر شاخص کل بازار سرمایه بودند.

پرتراکنش‌ترین نمادها

همچنین «سآبیک»، «آسیاتک»، «شستا»، «خودرو»، «خگستر»، «خساپا» و «فملی» از نماد‌های پرتراکنش امروز بازار بودند.

ارزشمند‌های امروز

از سوی دیگر باید اشاره داشت بیشترین ارزش معامله مربوط به نماد‌هایی همچون «مبین۴»، «کمند»، «همای»، «حکشتی»، «پارند۴»، «خگستر» و «فملی» بوده است.

پُرحجم‌های امروز

بر اساس این گزارش باید به لیست پُرحجم‌ها نیز سری زد تا مشخص شود که سهامداران بورس تهران، امروز به سراغ کدام سهم‌ها رفته‌اند.

بر اساس آمار‌های ارائه شده «مبین۴ با ۲ میلیارد و ۱۴۹ میلیون سهم»، «شستا با ۴۶۷ میلیون سهم»، «خودرو با ۳۲۷ میلیون سهم»، «بکامح با ۳۱۴ میلیون سهم»، «خپارس با ۳۰۳ میلیون سهم»، «کمند۲ با ۲۹۹ میلیون سهم» و «خساپا با ۲۸۰ میلیون سهم» در لیست پرحجم‌ها جای گرفته‌اند.

فرابورس

همچنین در پایان معاملات امروز ۲۹ خرداد ماه ۱۴۰۱، در بازار فرابورس شاخص کل با افت ۱۶۲ واحدی به ۲۰ هزار و ۶۷۱ واحد رسید.

«دی»، «ددانا»، «شاوان»، «شگویا»، «کرمان»، «وکبهمن» و «آریا» از سهم‌های پرتراکنش امروز فرابورس بودند.

برچسب ها: شاخص کل شاخص کل هم وزن آیفکس بازار سهام بازار سرمایه بورس
ارسال نظر
آخرین اخبار