۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۹
تعداد بازدید: ۱۳۶۵۶۸
مدیر عامل شرکت تعاونی فرآوری روغن و دانه‌های روغنی خاطر نشان کرد: علاوه بر کاهش تقاضا در بازار داخلی، قیمت روغن در بازارهای جهانی نیز افت کرد از این‌رو فعالان این حوزه از دولت انتظار دارند که باتوجه به کاهش نرخ جهانی روغن خام، این محصول با نرخ پایین‌تری در اختیار فعالان این صنعت قرار داده شود اما تا به امروز این اتفاق رخ نداده است.
کد خبر: ۱۹۱۶۰

قیمت روغن

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، روغن، یکی از مواد اصلی طبخ غذا در ایران است، اما بعد از اصلاح نظام یارانه‌ای و تغییر قیمت این محصول، توان خرید روغن از سوی مصرف‌کنندگان تقلیل پیدا کرد و خرید روغن ۳۰ تا ۴۰ درصد از سوی خریداران کاهش پیدا کرد؛ از این‌رو تولیدکنندگان با در نظر گرفتن تخفیف‌هایی تلاش دارند که انگیزه خرید این محصول را برای مصرف‌کنندگان ایجاد کنند.
علی‌رضا شرفی با اشاره به دلایل کاهش قیمت روغن در بازار داخلی، گفت: یکسری از شرکت‌ها داخلی تخفیف‌های ویژه‌ای برای عرضه محصولات‌شان در نظر گرفته‌اند.
وی با اشاره به لزوم کاهش نرخ روغن‌های خامی که دولت به صورت مستقیم به کارخانه‌ها عرضه می‌کند، تصریح کرد: اگر دولت نرخ روغنی که به کارخانه‌ها عرضه می‌کند را کاهش بدهد؛ تولیدکنندگان نیز می‌توانند قیمت این محصول نهایی را کاهش بدهند، این در حالیست که دولت تغییری در قیمت روغن بعد از حذف ارز ترجیحی اعمال نکرد و همچنان روغن با همان نرخ پیشین عرضه می‌شود.
شرفی در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش قیمت روغن در بازار داخلی بر میزان خرید مصرف‌کنندگان تاثیر گذاشته است؟ تصریح کرد: علاوه بر کاهش تقاضا در بازار داخلی، قیمت روغن در بازار‌های جهانی نیز افت کرد از این‌رو فعالان این حوزه از دولت انتظار دارند که باتوجه به کاهش نرخ جهانی روغن خام، این محصول با نرخ پایین‌تری در اختیار فعالان این صنعت قرار داده شود، اما تا به امروز این اتفاق رخ نداده است.
همچنین در این رابطه داود فکوری رئیس اتحادیه سوپرمارکت‌داران  با تایید خبر کاهش ۱۰ درصدی قیمت روغن در بازار داخلی، گفت: توزیع کنندگان نمی‌دانند که با چه هدفی این تخفیف‌ها از سوی تولیدکنندگان در نظر گرفته شده است، اما ما از این موضوع استقبال می‌کنیم چراکه در نهایت به نفع مصرف‌کنندگان است.
وی با بیان اینکه تخفیف ۱۰ درصدی در افزایش قدرت خرید مصرف‌کنندگان اثر می‌گذارد، تصریح کرد: تخفیف‌های این چنینی انگیزه خریداران برای خرید را تقویت می‌کند به عنوان مثال روغن مایع که نرخ آن ۶۴ هزار تومان بود به این تخفیف ۱۰ درصدی قیمت اش ۵۴ هزار تومان می‌شود.
این فعال صنفی در پایان بیان کرد: عرضه روغن در بازار به میزان نیاز است و چالشی در زمینه تامین روغن نداریم./ایلنا

برچسب ها: روغن روغن خوراکی
ارسال نظر
آخرین اخبار