۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶
تعداد بازدید: ۱۶۲۹۷۹
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: علت به نتیجه نرسیدن مذاکرات، بدعهدی‌های آمریکایی‌هاست و غربی‌ها به خوبی می‌دانند که ما هیچ‌گاه از اصول و مواضع خودمان کوتاه نمی‌آییم.
کد خبر: ۱۹۱۷۴

غربی‌ها قول دادند شروط ایران در مذاکرات لحاظ شود

بیژن نوباوه وطن در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی خطوط، درباره روند مذاکرات هسته‌ای، اظهار داشت: علت توقف مذاکرات و به نتیجه نرسیدن آن، بدعهدی‌های آمریکایی‌ها است. هرگاه این بدعهدی کاهش پیدا کند و یا از بین برود، شرایط ما در مذاکرات بهتر خواهد شد. غربی‌ها باید دست از بدعهدی بردارند.

متأسفانه غربی‌ها تلاش می‌کنند به این تفکر در ایران دامن بزنند که هر اتفاقی می‌تواند سیاسی باشد، در حالی که در این چند دهه‌ای که ما می‌بینیم، هرگز مسائل کشورمان وابسته به مباحث سیاسی نبوده است و هیچ‌گاه از اصول خودمان کوتاه نیامدیم



وی بیان کرد: غربی‌ها بعد از سفر اخیر جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اروپا به کشورمان تا حدی واقع گرایانه برخورد می‌کنند و قول دادند که شروط ایران در مذاکرات لحاظ شود که امیدواریم این اتفاق در عمل بیافتد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه باید چه اقداماتی انجام دهیم تا اقتصاد کشور تحت تأثیر مذاکرات قرار نگیرد، گفت: مهمترین مسئله این است که تولید داخلی باید در کشورمان مورد توجه قرار گیرد و باید تولید محور شویم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: چه بخواهیم و چه نخواهیم برخی از پول‌های سرگردان به دلیل افزایش تورم در کشور و نقدینگی زیاد به سمت سرمایه‌های ثابت مانند زمین، مسکن، خودرو، طلا و ارز می‌رود، در حالی که باید به سمت تولید برود.

نوباوه وطن تاکید کرد: متأسفانه غربی‌ها تلاش می‌کنند به این تفکر در ایران دامن بزنند که هر اتفاقی می‌تواند سیاسی باشد، در حالی که در این چند دهه‌ای که ما می‌بینیم، هرگز مسائل کشورمان وابسته به مباحث سیاسی نبوده است و هیچ‌گاه از اصول خودمان کوتاه نیامدیم.

علت توقف مذاکرات و به نتیجه نرسیدن آن، بدعهدی‌های آمریکایی‌ها است. هرگاه این بدعهدی کاهش پیدا کند و یا از بین برود، شرایط ما در مذاکرات بهتر خواهد شد



نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: غربی‌ها به خوبی می‌دانند که ما هیچ‌گاه از اصول و مواضع خودمان کوتاه نمی‌آییم و اگر الان با ما مذاکره می‌کنند، به دلیل این است که می‌دانند ایرانی‌ها مستقل هستند.

برچسب ها: مذاکرات هسته ای برجام بیژن نوباوه نماینده مردم تهران در مجلس
ارسال نظر
آخرین اخبار