۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۹
تعداد بازدید: ۱۲۵۱۳۲
مجموعه ای از حفره‌های عجیب و نا آشنا برای محققان در کف اقیانوس اطلس کشف شده است.
کد خبر: ۱۹۴۲۴

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، کاوشگران مجموعه‌ای از حفره‌های اسرارآمیز و کاملاً هم‌تراز را کشف کرده‌اند که در عمق ۲.۶ کیلومتری زیر سطح اقیانوس و در کف آن ایجاد شده‌اند و هیچ ایده‌ای ندارند که چه کسی یا چه چیزی آن‌ها را ساخته است.

بر اساس گزارش اسپیس، این حفره‌های عجیب توسط خدمه کشتی Okeanos Explorer متعلق به اداره ملی اقیانوسی و جوی (NOAA) در حین بررسی خط الراس میانی اقیانوس اطلس مشاهده شد. خط الراس میانی اقیانوس اطلس، منطقه‌ای عمدتا ناشناخته از بستر دریای زمین است که بخشی از بزرگترین رشته کوه اقیانوسی جهان، در آن قرار دارد.

این حفره‌ها یک خط مستقیم را تشکیل می‌دهند و در فواصل منظم تکرار می‌شوند و توسط تپه‌های کوچک رسوب احاطه شده اند. این اولین باری نیست که سوراخ‌هایی در این منطقه مشاهده می‌شود. دو دانشمند دریایی از خدمات ملی شیلات دریایی ایالات متحده نیز در سال ۲۰۰۴ حین غواصی حفره‌های مرموز را در کف اقیانوس مشاهده کردند.

محققان اداره ملی اقیانوسی و جوی نوشتند: «وجود این حفره‌ها پیش از این هم در منطقه گزارش شده‌اند، اما منشا آن‌ها همچنان یک راز باقی مانده است.» اگرچه آن‌ها تقریبا به نظر می‌رسد که توسط انسان ساخته شده اند، اما توده‌های کوچک رسوب در اطراف حفره‌ها باعث می‌شود این ایده هم مطرح شود که حفره‌ها توسط چیز دیگری ایجاد شده باشند.

وجود حفره‌های عجیب بیگانه در اعماق اقیانوس

در سال ۲۰۰۴، ارگانیسم‌هایی که در رسوبات بستر دریا زندگی می‌کند را عامل ایجاد این حفره‌ها معرفی کردند. گمانه زنی‌های دیگری مثل خروج گاز از کف زمین و کشتی‌های حفاری انسانی و حتی ستاره‌های دریایی که در حال چرخش هستند برای علت این حفره‌ها مطرح شده اند.

این معمای حل نشده، یادآور یک «جاده آجری زرد» است که مدتی قبل در زیر اقیانوس اطلس کشف شده بود.

برچسب ها: اقیانوس دانشمندان ایالات متحده
ارسال نظر
آخرین اخبار