۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۲
تعداد بازدید: ۸۹۹۱۵
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: بارش‌ها و سیلاب اخیر حدود ۱۰ میلیون مترمکعب یعنی معادل مصرف سه روز آب تهران به ذخایر آبی اضافه کرده است.
کد خبر: ۱۹۴۸۷

آورده آبی سیلاب‌ها

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، محمدرضا بختیاری در جمع خبرنگاران، با اشاره به میانگین مصرف روز‌های اخیر تهران که معادل سه میلیون و ۶۰۰ هزار متر مکعب بوده است اظهار کرد: در پی بارش‌ها و سیلاب‌های اخیر این تصور نادرست در افکار عمومی شکل گرفته که آورده آبی سیلاب‌ها کمک زیادی به ذخایر و منابع آبی کرده است و این در حالی است که بخش عمده این سیلاب‌ها در حوضه‌های آبریز نبوده است.
وی با بیان اینکه با آمادگی قبلی و تدابیر اندیشیده شده در چارچوب پدافند غیرعامل، حتی خروج ۱۲ساعته تصفیه‌خانه‌های شماره ۲ (کن) و هفتم تهران از مدار نیز هیچ خللی در آب‌رسانی به پایتخت ایجاد نکرد و از ۳۰ ساعت پیش از آغاز سیلاب، آماده مواجهه با این مشکل بودیم، گفت: حجم مخازن به گونه‌ای تنظیم شد که هیچ مشکلی در روند تامین آب رخ ندهد.
به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران سیاست‌گذاری و اجرای پروژه‌های آب‌رسانی در استان تهران بر مبنای پدافند غیرعامل و مدیریت بحران موجب پایداری شبکه با کم‌ترین میزان خسارت شد./ایسنا

برچسب ها: سیل و آبگرفتگی ذخیره آب سدها
ارسال نظر
آخرین اخبار