۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۸
تعداد بازدید: ۷۰۱۰۹
شاخص کل بورس در هفته‌ای که گذشت افت کمتر از یک درصدی داشت. امروز چند سیگنال برای سهامداران وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند، بورس در اولین روز کاری هفته، روند متعادلی را تجربه می‌کند.
کد خبر: ۱۹۵۹۲

  بورس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، بورس در هفته گذشته، افت ۰٫۴۲ درصدی را تجربه کرد و در سطح یک میلیون و ۴۳۷ هزار واحدی قرار گرفت. امروز چند سیگنال برای بازار وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که تالار شیشه‌ای، روند متعادل را تجربه می‌کند. بر همین اساس این انتظار وجود دارد که شاخص کل در این روز تا حدودی مثبت می‌شود.
نرخ سود بازار بین بانکی با کاهش قابل توجه نسبت به هفته گذشته به ۲۰٫۶۴ درصد رسید. (بانک‌مرکزی)
برخی از کارشناسان عقیده دارند که با کاهش نرخ بهره بازار بین بانکی، بورس می‌تواند در بلند مدت رشد خوبی داشته باشد.
طبق آخرین مذاکرات صورت گرفته با مسوولان صندوق توسعه ملی قرار است روز شنبه آینده رقمی معادل یک هزار میلیارد تومان به حساب صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز شود. (سنا)
واریز نقدینگی به صندوق تثبیت بازار سرمایه یک سیگنال مثبت برای بازار محسوب می‌شود و می‌توان انتظار رشد آن را داشت.
پیگیری‌ها از شرکت سپرده‌گذاری مرکزی نشان می‌دهد که سود سهام عدالت ۱۴۰۰ تا پایان سال پرداخت می‌شود و زمان دقیق آن نیز بستگی به تصمیم شورای عالی بورس دارد.
کارشناسان بازار سرمایه عقیده دارند که بخشی از نقدینگی واریز شده توسط سهام عدالت می‌تواند در قالب پول جدید وارد بورس شود.
مصطفی قمری‌وفا، مدیرکل روابط عمومی بانک مرکزی در توئیتی اعلام کرد: میزان انتشار ‎اوراق گام بعد از اصلاح دستورالعمل و سامانه گام از مرز ۷.۵ هزار میلیارد تومان گذشت؛ عملکرد یک ماهه اخیر برابری می‌کند با ۱۷ ماه گذشته! اوراق گام یک ابزار تامین مالی زنجیره‌ای و اعتباری است که با سهولت و ریسک پایین، امکان تامین مالی غیرتورمی ‎تولید را فراهم می‌کند. (ایرنا)
کارشناسان عقیده دارند که این نوع تامین مالی می‌تواند در بلند مدت تاثیر مثبتی روی بورس داشته باشد./تجارت نیوز

برچسب ها: بورس پیش بینی بورس فعالان بورسی
ارسال نظر
آخرین اخبار