۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵
تعداد بازدید: ۵۱۶۸۶
رئیس پلیس فتا ازدستگیری فردی که با طراحی درگاه جعلی "فروش اقساطی لوازم خانگی" از کاربران کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.
کد خبر: ۱۹۸۰۹

فروشگاه اینترنتی با شعار فروش اقساطی کلاهبرداری می‌کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ اظهار کرد: تعدادی از شهروندان به پلیس فتا پایتخت مراجعه و مدعی شدند مبالغ زیادی به صورت غیرمجاز از حساب بانکی آن‌ها برداشت شده است.

این مقام انتظامی بیان کرد: یکی از مال باختگان پرونده در اظهارات خود گفت، قصد خرید یک دستگاه یخچال را داشتم و در فضای مجازی مشغول جستجو بودم که یک سایت فروش فوق العاده لوازم خانگی به صورت اقساط بدون چک و ضامن را مشاهده کردم و وارد آن شدم و بدون بررسی و اطمینان از هویت گردانندگان سایت مذکور یک دستگاه یخچال خریداری کردم و جهت واریز پیش پرداخت آن به مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال از طریق درگاه موجود در همان سایت اقدام کردم که با تراکنش ناموفق مواجه شدم و پس از دقایقی مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال از حسابم کسر شد.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا پایتخت پس از مطالعه اظهارات شکات اقدامات خود را آغاز کرده و متوجه شدند همه مال باختگان پرونده فوق از طریق درگاه جعلی یک سایت با پوشش فروش لوازم خانگی به صورت اقساطی مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند، با بررسی همه جانبه و بهره گیری از روش‌های علمی و فنی موفق به شناسایی هویت گرداننده سایت شدند.

سرهنگ گودرزی افزود: با به دست آمدن اطلاعات هویتی و مشخص شدن محل اختفای مجرم، پس از تشریفات قضائی متهم در یک اقدام پلیسی در یکی از مناطق جنوبی تهران دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیک به پلیس فتا منتقل شد.

این مقام مسئول ادامه داد: این مجرم اینترنتی پس از حضور در پلیس فتا پایتخت و مشاهده مستندات موجود در پرونده جرم خود را پذیرفت و گفت با ایجاد یک سایت فروش لوازم خانگی به صورت اقساطی سوژه‌های خود را جذب می‌کردم و به بهانه دریافت پیش پرداخت با استفاده از یک درگاه جعلی اقدام به کلاهبرداری از مراجعه کنندگان می‌کردم.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ توصیه کرد: چنانچه اقدام به خرید اینترنتی می‌کنند حتما از هویت فروشگاه و گردانندگان آن اطمینان حاصل کرده و در هنگام ورود اطلاعات کارت و حساب بانکی، ملاحظات امنیتی لازم را رعایت کنند، همچنین هموطنان در صورت مشاهده موارد مشابه و مشکوک می‌توانند موضوع را از طریق پلیس فتا با ما در میان بگذارند./ باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها: پلیس فتا کلاهبرداری سارق مجازی
ارسال نظر
آخرین اخبار