۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۶
تعداد بازدید: ۱۲۸۸۵۲
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اگر غرب پای کار باشد و شرایط منطقی ما را بپذیرد، ما برای توافق آماده ایم؛ درحالی که غرب می‌خواهد ما از منافع ملی خودمان کوتاه بیاییم، اما تحت هیچ شرایطی این کار را نمی‌کنیم.
کد خبر: ۱۹۸۲۲

حسن همتی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط با اشاره به پیشتازی جمهوری خواهان در انتخابات میان دوره‌ای کنگره و تاثیر آن در احیای برجام، گفت: جمهوری خواهان در صورت

ما بر مواضع اصولی و منطقی خودمان ایستاده‌ایم و هدف اصلی، حفظ منافع ملی ایران است ان‌ها نمی‌خواهند برجام به نتیجه برسد و هر روز تحریم‌ها را افزایش می‌دهند؛ در آمریکا فقط لابی صهیونیستی حاکم است که خواهان توافق با ایران نیستند و برایشان فرقی نمی‌کند چه گروهی حاکم باشد

پیروزی در انتخابات آمریکا، اگر مواضع تند تری اتخاذ نکنند، همان مواضع تند قبلی را حفظ می‌کنند؛ ولی برای ما مهم نیست؛ ما سیاست خودمان را داریم و اگر آمدند برای توافق و شرایط ما را پذیرفتند، ما پای توافق هستیم و اگر قبول نکردند برای ما فرقی نمی‌کند دموکرات‌ها روی کار باشند یا جمهوری خواهان.
وی ادامه داد: ما بر مواضع اصولی و منطقی خودمان ایستاده‌ایم و هدف اصلی، حفظ منافع ملی ایران است ان‌ها نمی‌خواهند برجام به نتیجه برسد و هر روز تحریم‌ها را افزایش می‌دهند؛ در آمریکا فقط لابی صهیونیستی حاکم است که خواهان توافق با ایران نیستند و برایشان فرقی نمی‌کند چه گروهی حاکم باشد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: اگر غرب پای کار باشد و شرایط منطقی ما را بپذیرد، ما آماده ایم؛ غرب می‌خواهد ما از منافع ملی خودمان کوتاه بیاییم، اما تحت هیچ شرایطی این کار را نمی‌کنیم، زیرا حکایت «الف» تا «ی» است یعنی اگر «الف» را بدهیم تا «ی» را از ما می‌خواهند. بنابراین بحث آن‌ها فقط برجام نیست بلکه به دنبال برجام‌های ۲ و ۳ هستند.

برچسب ها: توافق هسته ای مذاکرات برجام لابی صهیونیسم حسن همتی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس
ارسال نظر
آخرین اخبار