۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۷
تعداد بازدید: ۵۲۰۷۲
پوتین با مقصر دانستن آمریکا در جنگ اوکراین گفت:
رئیس‌جمهور روسیه واشنگتن را مسئول طولانی‌شدن جنگ در اوکراین دانست و گفت: کشور‌های غربی در تلاش برای حفظ هژمونی خود به درگیری نیاز دارند.
کد خبر: ۲۰۲۹۶

 

کشور‌های غربی برای حفظ هژمونی نیاز به درگیری دارند!

 

آمریکا، اوکراین را میدان جنگ کرده است



به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، رئیس‌جمهور روسیه واشنگتن را مسئول طولانی‌شدن جنگ در اوکراین دانست و گفت: کشور‌های غربی در تلاش برای حفظ هژمونی خود به درگیری نیاز دارند. به گزارش فارس، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در سخنرانی خود در کنفرانس مسکو در خصوص امنیت بین‌المللی، هشدار داد: نخبگان غربی تمام تلاش خود را برای حفظ هژمونی می‌کنند. وی با بیان اینکه واشنگتن در امور داخلی کشور‌ها دخالت می‌کند و کودتا و جنگ‌های داخلی را سازماندهی می‌کند، گفت: کشور‌های غربی با اعمال سیاست مهار و تضعیفِ هرگونه مسیر توسعه جایگزین برای سایر کشورها، در تلاش برای حفظ هژمونی هستند و برای حفظ آن به درگیری نیاز دارند. وی افزود: واشنگتن، اوکراین را به میدان جنگ تبدیل کرده است. ایالات‌متحده به‌دنبال طولانی‌کردن بحران اوکراین و شعله‌ورکردن درگیری‌ها در آسیا، آفریقا و و آمریکای لاتین است. مسئولیت طولانی‌شدن درگیری در اوکراین به گردن واشنگتن است.

نخبگان غربی تمام تلاش خود را برای حفظ هژمونی می‌کنند. وی با بیان اینکه واشنگتن در امور داخلی کشور‌ها دخالت می‌کند و کودتا و جنگ‌های داخلی را سازماندهی می‌کند، گفت: کشور‌های غربی با اعمال سیاست مهار و تضعیفِ هرگونه مسیر توسعه جایگزین برای سایر کشورها، در تلاش برای حفظ هژمونی هستند و برای حفظ آن به درگیری نیاز دارند

پوتین سپس با تاکید بر اینکه «روسیه و چین حاکمیت خود را حفظ می‌کنند و تسلیم فشار‌های خارجی نمی‌شوند»، در خصوص سیاست تحریک‌آمیز آمریکا در قبال تایوان بیان داشت: سیاست آمریکا در قبال تایوان نشان‌دهنده بی‌احترامی واشنگتن به حاکمیت کشورهاست. وی افزود: «آمریکا در تلاش است تا توجه شهروندان خود را از مشکلات حاد داخلی منحرف کند و شکست‌ها را گردن روسیه و چین بیندازد.» رئیس‌جمهور روسیه در ادامه، سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان را یک ماجراجوی عمدی با هدف بی‌ثبات کردن اوضاع در منطقه خواند. پوتین تصریح کرد: جهان چندقطبی مبتنی بر مشروعیت بین‌المللی تنها راه مقابله با چالش‌های زمانه است. وی افزود: عصر نظام جهانی تک‌قطبی در حال محوشدن است و تغییرات ژئوپلیتیکی در جهات مختلف در حال وقوع است. بیشتر کشور‌ها و مردم آن به سمت مسیر توسعه مستقل متمایل می‌شوند. به گزارش «اسپوتنیک»، وی همچنین در خصوص تمایلات توسعه‌طلبانه ائتلاف غربی ناتو افزود: غرب به اصطلاح جمعی عمدا سیستم امنیتی اروپا را تخریب می‌کند و می‌خواهد به بهانه تقویت امنیت در اروپا بلوک ناتو را به سمت شرق سوق دهد. وعده‌های غرب برای تضمین امنیت در اروپا ریاکارانه است. ولادیمیر پوتین در خصوص عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین هم گفت: غرب پروژه ضدروسیه را در اوکراین اجرا کرده است که چشم‌پوشی بر گسترش ایدئولوژی نئونازی و قتل‌عام ساکنان دونباس است. تصمیم برای انجام عملیات نظامی ویژه مطابق با منشور ملل متحد اتخاذ شد. اهداف عملیات به وضوح تعریف شده که تضمین امنیت روسیه و شهروندان ما و محافظت از ساکنان دونباس است. پوتین دوشنبه (۱۵ اوت) هم حین سخنرانی در مراسم افتتاح نمایشگاه بین‌المللی نظامی با حضور نمایندگان ۱۲۰ کشور درباره عملیات نظامی روسیه در اوکراین اظهارکرد: سربازان ما در کنار جنگجویان دونباس، به‌طور افتخارآمیزی وظایف خود را انجام می‌دهند و برای روسیه و زندگی در صلح در جمهوری‌های لوهانسک و دونتسک می‌جنگند و به روشنی وظایف تعیین شده را اجرا می‌کند و قدم به قدم سرزمین دونباس را آزاد می‌کنند. او ادامه داد: آماده هستیم مدرن‌ترین انواع تسلیحات، از سلاح‌های سبک تا خودرو‌های زرهی و توپخانه و رزم هوایی و وسائل پروازی بدون سرنشین را برای متحدان خود پیشنهاد دهیم. آمادگی روسیه برای فروش تسلیحات مدرن به کشور‌های متحد در حالی از سوی رئیس‌جمهور این کشور اعلام شد که کشور‌های غربی مدعی هستند با گذشت پنج ماه از جنگ اوکراین، انبار‌های تسلیحاتی روس‌ها در حال ته‌کشیدن است. نبرد میان ارتش روسیه و اوکراین در حال حاضر در شرق و جنوب شرقی اوکراین و بر استان دونتسک متمرکز است. ارتش روسیه به درخواست جمهوری‌های دونباس برای دفاع در مقابل حملات اوکراین، در تاریخ ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه گذشته) به اوکراین حمله کرد و هدف از این عملیات نظامی را نازی زدایی و خلع سلاح کی‌یف اعلام کرد. کشور‌های غربی به‌ویژه آمریکا و انگلیس با اعمال انواع تحریم‌ها علیه مسکو و ارسال سلاح و تجهیزات به اوکراین و ممانعت از نشستن کی‌یف سر میز مذاکرات صلح، به درگیری‌ها در این کشور دامن می‌زنند.

برچسب ها: جنگ اوکراین و روسیه بحران اوکراین اوکراین حمله روسیه به اوکراین تحریمهای روسیه روسیه آمریکا غرب اروپای مرکزی اتحادیه اروپا
ارسال نظر
آخرین اخبار