۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰
تعداد بازدید: ۱۲۰۵۲۶
اعضای مجمع فدراسیون فوتبال در آزمونی دشوار و حیاتی، رئیس جدید این فدراسیون را انتخاب خواهند کرد.
کد خبر: ۲۱۰۵۱

آرایی حیاتی برای انتخاب رئیس فدراسیون فوتبال

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، سرانجام قرار است مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال فردا (سه‌شنبه) در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار و سکان‌دار جدید فوتبال ایران معرفی شود. حرف و حدیث‌ها و حواشی پیرامون کاندیدا‌ها و پروسه تأیید صلاحیت‌شان بی‌نهایت بود؛ از ناقص بودن پرونده ثبت نامی برخی تا موضوع پرونده‌های باز و استعلام‌های قضایی. در هر صورت در نهایت اسم ۳ نامزد نهایی ریاست اعلام شد تا میرشاد ماجدی، مهدی تاج و عزیز‌الله محمدی خود را برای رسیدن به صندلی مدیریت فوتبال ایران محک بزنند.

ماجدی ۶ ماهی است که سرپرستی فدراسیون فوتبال را برعهده دارد و البته عضو هیئت رئیسه فدراسیون نیز است. او سابقه عضویت در هیئت مدیره باشگاه استقلال و ریاست کمیته آموزش و جوانان فدراسیون فوتبال را در کارنامه دارد.

دیگر کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال، رئیس پیشین این مجموعه است. مهدی تاج از اردیبهشت ۹۵ ریاست فدراسیون فوتبال را با ۵۰ رأی (از ۷۳ رأی) در اختیار گرفت، ولی پیش از اتمام دوره ۴ ساله‌اش و در دی‌ماه ۹۸ به دلیل بیماری و حمله قلبی از سمتش کناره‌گیری کرد. او کرسی نایب‌رئیسی AFC را نیز در اختیار دارد.

عزیز‌الله محمدی دیگر نامزد ریاست است. او که در فدراسیون علی کفاشیان نایب رئیس فدراسیون و رئیس سازمان لیگ بود، حالا بعد از مدتی دوری از تشکیلات فدراسیون یک بار دیگر برای برگشت به این مجموعه اقدام کرده است.

فدراسیون فوتبال بعد از استعفای تاج یک رئیس و دو سرپرست به خود دیده است. حیدر بهاروند، شهاب‌الدین عزیزی خادم و میرشاد ماجدی؛ سه فردی بودند که در این مدت زمام امور را در دست داشته‌اند. از سوی دیگر در مجمع فردا، انتخاب یک عضو هیئت رئیسه نیز قرار است صورت بگیرد تا جایگزین مهرداد سراجی که در مجمع قبلی عزل شد، مشخص شود. 

فدراسیون فوتبال مدت‌هاست که نایب رئیس اول و دوم ندارد و با مشخص شدن رئیس جدید، برای نواب رئیس پیشنهادی کاندیدای منتخب نیز تصمیم‌گیری می‌شود. در این میان پست نایب رئیسی سوم و بانوان همچنان بلاتکلیف می‌ماند، جایگاهی که هم‌اکنون در اختیار شهره موسوی است ولی او در بازداشت به سر می‌برد و به دلیل اینکه از این سمت استعفا نکرده، نمی‌توان فرد جدیدی را در این مجمع معرفی کرد.

مجمع فدراسیون فوتبال ۸۹ عضو دارد. ۱۶ تیم لیگ برتری، ۸ تیم نخست لیگ دسته اول، ۴ تیم برتر لیگ دسته دوم، ۳ باشگاه اول لیگ برتر فوتسال، دو باشگاه اول لیگ برتر فوتبال ساحلی، دو باشگاه اول لیگ برتر فوتسال بانوان، باشگاه اول لیگ فوتبال ساحلی بانوان، دو باشگاه اول لیگ برتر فوتبال بانوان، ۳۲ هیئت فوتبالی، بخش فوتبال فدراسیون‌های ورزش دانش آموزی، دانشگاهی، کارگری و نیروهای مسلح.کاپیتان‌های اصلی تمام تیم‌های ملی فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی (آقایان و بانوان) در رده بزرگسالان، سرمربیان تیم‌های ملی بزرگسالان فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی آقایان و بانوان، یک نفر از داوران خانم و یک نفر از داوران آقا و اتحادیه باشگاه‌های فوتبال، ارکانی هستند که نمایندگان‌شان سرنوشت فوتبال ایران را در این دوره مشخص خواهند کرد.

از این تعداد در این مجمع ۸۶ رأی دخیل خواهد بود، چرا که تیم ملی فوتبال ساحلی بانوان کشور‌مان، وجود ندارد و دو رأی مربوط به این تیم (کاپیتان و سرمربی) در رأی‌گیری لحاظ نخواهد شد. همچنین به دلیل اینکه فهرست باید ۷۰ روز پیش از رأی‌گیری اعلام شود، تیم مس شهر بابک نیز نمی‌تواند در مجمع حاضر شود و یک رأی دیگر کم خواهد شد.

۸۶ عضو مجمع، قرار است با آرایی سرنوشت‌ساز برای آینده فوتبال ایران تصمیم بگیرند. تصمیمی حیاتی که باید هوشمندانه باشد و همه مسائل روز فوتبال کشور را در نظر بگیرد.   رئیس جدید فدراسیون فوتبال البته برای یک دوره ۴ ساله انتخاب نخواهد شد و مدیر جدید ادامه‌دهنده دوران فدراسیون عزیزی خادمیِ هستند که انتخاباتش در تاریخ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ برگزار شده است. یعنی رئیس جدید فدراسیون تقریباً دو سال و نیم و تا اواخر سال ۱۴۰۳ در خیابان سئول جنوبی مدیریت فوتبال کشور را در دست خواهد داشت. فدراسیون فوتبالی که جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را کمتر از ۳ ماه دیگر در پیش دارد.

انتخابات فدراسیون فوتبال ساعت ۹ صبح روز سه شنبه ۸ شهریور در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار خواهد شد.

اسامی نامزدهای این انتخابات به شرح زیر است:

نامزد ریاست: مهدی تاج
نایب رئیس اول پیشنهادی: مهدی محمدنبی
نایب رئیس دوم پیشنهادی: منصور قنبرزاده

نامزد ریاست: میرشاد ماجدی
نایب رئیس اول پیشنهادی: عباس صوفی
نایب رئیس دوم پیشنهادی: صادق درودگر

نامزد ریاست: عزیزالله محمدی
نایب رئیس اول: علی فتح‌الله‌زاده
نایب رئیس دوم: محمدرضا کافی

نامزدهای هیئت اجرایی:

الهام بصیرى‌نیا، حسین پرویزى، اسماعیل حیدرپور، رضا درویش، محمد رجاییان، محمدرضا ساکت و حمیدرضا گرشاسبى.

برچسب ها: مهدی تاج عزیزالله محمدی میرشاد ماجدی انتخابات فدراسیون فوتبال
ارسال نظر
آخرین اخبار