۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸
تعداد بازدید: ۱۳۹۸۶۹
در مراسمی با حضور سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح شناور گشتی رزمی شهید سلیمانی، شناور تندرو کلاس موشک انداز شهید روحی و شناور تندرو موشک انداز شهید دارا به تجهیزات سازمان رزم نیروی دریایی سپاه الحاق شد.
کد خبر: ۲۱۳۱۷

رونمایی شناور گشتی رزمی شهید سلیمانیبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط،در نهمین آیین الحاق تجهیزات تخصصی و دفاعی شناوری نیروی دریایی سپاه همچنین سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه، سردار دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه، مهندس دوستی استاندار هرمزگان، نماینده، ولی فقیه و امام جمعه بندر عباس و جمعی از مقامات و مسئولین لشکری و کشوری در بندرعباس نیز حضور داشتند.
شناور گشتی رزمی شهید سلیمانی دارای بدنه شناساگریز با سطح مقطع راداری بسیار پایین است که با توجه به نوع طراحی، قابلیت دریانوردی و اجرای انواع عملیات در آب‌های دور را فراهم می‌کند.
این شناور به نسبت شناور‌های هم اندازه خود از قابلیت مانور بسیار بالاتر و شعاع چرخش بسیار کمتری برخوردار است که در اجرای تاکتیک‌های متنوع آفندی و پدافندی بسیار حائز اهمیت و مهم به شمار می‌رود.
قابلیت حمل و نشست و برخاست بالگرد دریایی، حمل و به آب اندازی و از آبگیری انواع شناور‌های تندرو تهاجمی و پهپاد عمود پرواز حین دریانوردی، بهره مندی از سامانه‌های بومی خود حفاظتی و تجهیزات ارتباطی و مخابراتی پیشرفته و مدرن از دیگر ویژگی‌های شناور گشتی رزمی شهید سلیمانی است که به دست توانمند جوانان نخبه انقلابی کشورمان طراحی و ساخته شده است.
شناور گشتی رزمی شهید سلیمانی در حوزه اشراف اطلاعاتی و شناسایی و پایش اهداف و تردد‌های سطحی زیرسطحی و هوایی مجهز به پیشرفته‌ترین سامانه‌های کشف و آشکار سازی شنود راداری و مخابراتی و جنگ الکترونیک است.

 
ارسال نظر
آخرین اخبار