۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵
تعداد بازدید: ۱۱۵۰۹۸
وزیر اقتصاد گفت:ما تا چند سال پیش در کشورمان برای تولید بسیاری از محصولات مرتبط با حجاب و بویژه چادر، وابسته به واردات بودیم، اما قدم‌های خوبی در این چند ساله برای قطع وابستگی برداشته شده و سهم تولید داخل، در این زمینه به شدت افزایش پیدا کرده است.
کد خبر: ۲۱۳۸۵
نویسنده : امیر سیاهی

افزایش شدید سهم داخل در تولیدات محصولات حجاب/وزیر اقتصاد لوح تقدیر دریافت کرد!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، دکتر سید احسان خاندوزی در این جلسه که به ریاست حجت الاسلام کاظم صدیقی رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور و حضور رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی و رؤسای صنعت بیمه کشور در محل این ستاد برگزار شد، موضوع امر به معروف و نهی از منکر را یک موضوع رکنی و هویتی برای جمهوری اسلامی خواند و اظهار داشت: زمانی که قرآن کریم در مورد مسئله قدرت سیاسی و حکومت در جوامع صحبت می‌کند، چند مؤلفه انگشت شمار را به عنوان معیار‌ها و مصادیق معرفی می‌کند که به ترتیب، عبارت است از "نماز و ارتباط معنوی با خدا"، "زکات" و "امر به معروف و نهی از منکر".

خاندوزی گفت: همان طور که دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر نیز بیان داشت، یکی از برجسته‌ترین مصادیق در حوزه امر به معروف و نهی از منکر، امر به عفاف است.

وی عنوان کرد: در حوزه عملکردی اقتصاد، ما می‌توانیم در دو سطح با مسئله امر به معروف و نهی از منکر ارتباط برقرار کنیم؛ اول زمانی که داریم در لایه و سطح رفتاری صحبت می‌کنیم که خب باید مشی خود ما و نظام اداری به گونه‌ای باشد که مبلغ و مروج این ارزش بوده و محدود کننده و باز دارنده از بی عفتی و بی حجابی باشد.

وزیر اقتصاد افزود: در این زمینه تلاش‌هایی در حوزه فرهنگ سازی درون سازمانی در وزارتخانه صورت گرفته از جمله تقدیر‌ها و جشنواره‌ها و حمایت‌هایی که از حجاب به مناسبت‌های مختلف صورت گرفته است که خوشبختانه در ارزیابی‌های انجام شده توسط خود ستاد امر به معروف و نهی از منکر نیز مورد عنایت قرار گرفته است.

خاندوزی اضافه کرد: یک نکته دوم هم هست که به مسایل ساختاری حوزه عفاف و حجاب مربوط می‌شود که آن هم جزو وظایف ما است، ولی کمتر به آن پرداخته می‌شود.

وی گفت: این مسئله، شامل مصادیق و موضوعاتی از این قبیل می‌شود که ما باید بتوانیم از فعالان و بازیگران مهم عرصه تولید محصولات حجاب و عفاف پشتیبانی اقتصادی کنیم.

وزیر اقتصاد افزود: پیشنهاد من در ارتباط با این لایه دوم، این است که سال آینده، دستگاه‌های دولتی با این شاخص هم توسط ستاد امر به معروف و نهی از منکر سنجیده شوند که آیا می‌توانستند کمکی به مجموعه فعالان فرهنگی کشور در مورد موضوعات مرتبط، بکنند و آیا این کار را کرده اند یا خیر؟ کما اینکه مثلا در خصوص حمایت از برخی از دیگر بازیگران شرکت‌های توزیع و ترویج این گونه محصولات فرهنگی نیز باید همین بررسی انجام شود.

خاندوزی با بیان اینکه بسیاری از متدینین در محافل می‌گویند، ما به خاطر قیمت‌های سرسام آور، به راحتی نمی‌توانیم به محصولات و کالا‌های مرتبط دسترسی پیدا کنیم، گفت: این‌ها هم ابعاد دیگری است که توجه به آن‌ها مجموعا کمک می‌کند به اینکه سبک زندگی ایمانی و مومنانه، با اقبال و سهولت بیشتری در جامعه ترویج و تکثیر پیدا کند.

وزیر اقتصاد با تأکید بر قابل حل بودن بسیاری کمبود‌های این چنینی، تصریح کرد: یک مصداق کوچک این موضوع، همین است که ما تا چند سال پیش در کشورمان برای تولید بسیاری از محصولات مرتبط با حجاب و بویژه چادر، وابسته به واردات بودیم، اما قدم‌های خوبی در این چند ساله برای قطع وابستگی برداشته شده و سهم تولید داخل، در این زمینه به شدت افزایش پیدا کرده است.

خاندوزی در ادامه سخنان خود گفت: امروز به تناسب تقسیم بندی مسایل مطروحه در ستاد امر به معروف و نهی از منکر، می‌توان مسایلی، چون بیمه آمران به معروف را در دستور کار قرار داد، اما مجموعه حمایت‌های دیگری نیز لازم است در حوزه حمایت از تولید محصولات مرتبط، در خصوص تسهیلات و اعتبارات بانکی و ... صورت گیرد.

وی خطاب به رئیس و دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: اگر در این زمینه شما آمادگی داشته باشید، ما آماده ایم، بدنه کارشناسی و متخصصین حوزه اقتصادی وزارتخانه را، با صورت مسئله‌ای که شما در ستاد تعیین می‌کنید درگیر کنیم تا مشخص شود، از مجموعه ابزار‌های سیاستگذاری و حکمرانی، کدام‌ها را می‌شود فعال کرد برای اینکه مجموع خروجی نظام اقتصادی کشور به سمت و سویی برود که اهداف مد نظر ستاد است.

این گزارش حاکی است، در خاتمه این جلسه، با اهدای لوح سپاس از سوی حجت الاسلام کاظم صدیقی رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر به دکتر خاندوزی از وی بعنوان رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر وزارت اقتصاد به واسطه کسب رتبه برتر در اجرای شاخص‌های ابلاغی ستاد مذکور در امر عفاف و حجاب، قدردانی بعمل آمد.

در این تقدیرنامه می‌خوانیم:
جناب آقای دکتر احسان خاندوزی
رئیس محترم شورای امر به معروف و نهی از منکر وزارت امور اقتصادی و دارایی
با سلام و تحیات الهی
عفاف و حجاب به عنوان نماد و پرچم جامعه اسلامی، دو معروف مورد تأکید در اسلام و قوانین جمهوری اسلامی ایران است.

با توجه به نتایج ارزیابی شاخص‌های عفاف و حجاب توسط ناظران ستاد امر به معروف و نهی از منکر در سال ۱۴۰۱، شورای امر به معروف و نهی از منکر آن دستگاه محترم حائز رتبه برتر در اجرای شاخص‌های ابلاغی گردیده است، بر خود لازم میدانم به پاس اهتمام و همکاری جنابعالی و اعضای محترم شورا، مراتب تقدیر و سپاس خود را با اهدای این لوح تقدیر ابراز دارم.

از خداوند متعال آرزوی توفیق جنابعالی و همکاران گرامیتان را در راستای احیا و اقامه امر به معروف و نهی از منکر و ارتقای هرچه بیشتر شاخص‌های عفاف و حجاب در آن دستگاه زیر سایه پر برکت مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) مسألت می‌نمایم./شادا.

برچسب ها: وزارت اقتصاد خاندوزی عفاف و حجاب تولید داخلی چادر
ارسال نظر
آخرین اخبار