۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷
تعداد بازدید: ۲۰۳۸۶۸
گزارش‌ها و مشاهدات از وضعیت برخی مرز‌های غربی فاجعه‌بار است.
کد خبر: ۲۱۴۵۷

اربعین ۱۴۰۱: سردرگمی زائران و بی‌مسئولیتی مسئولان
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، گزارش‌ها و مشاهدات از وضعیت برخی مرز‌های غربی فاجعه‌بار است. بلاتکلیفی و سردرگمی انبوه زائران ایرانی در مرزها، فقدان وسایل نقلیه برای انتقال زائران به نجف و کربلا و سوداگری رانندگان عراقی، رفتار‌های تحقیرآمیز و توهین‌آمیز مأموران و نیز برخی عراقی‌ها با زائران "عجم"، در کنار گرسنگی و تشنگی و گرمازدگی شرایطی پدید آورده که شماری از زائران قید شرکت در پیاده‌روی را زده و سرخورده و ناراضی در حال بازگشت به شهر‌های خود هستند.

 

تشویق و تحریض مردم به شرکت در پیاده‌روی!

وقتی که هم ظرفیت محدود جاده‌ها و هم ناکارآمدی و فشل‌بودن وضعیت حمل و نقل و عبور از مرز در طرفین خصوصا در عراق و نیز شرایط آشفته‌ی سیاسی آن کشور از قبل مشخص است، بمباران تبلیغاتی رسانه‌ای برای تشویق و تحریض مردم به شرکت در پیاده‌روی و گسیل انبوه جمعیت به سمت مرز‌ها چه منطقی دارد؟
آیا مسئولان کشور و تریبون‌داران و مروجان از شرایط فاجعه‌بار این روز‌ها در مرز‌ها مطلعند و باز همچنان بر طبل اربعین می‌کوبند؟
چرا باید هزینه‌های این نمایش قدرت (که البته در عمل نمایش ناکارآمدی و بی‌عرضگی است) و مانور سیاسی - مذهبی را مردمی بدهند که اغلب با علقه‌ی دینی و به شوق زیارت پا در این راه گذاشته‌اند.

تحلیل‌های غیرواقع‌بینانه!

هروقت توانستید شرایطی فراهم کنید که این چند میلیون ایرانی به هزینه‌ی خودشان، اما با حفظ کرامت و احترام و حقوق اولیه بتوانند در پیاده‌روی شرکت کنند، بدون آنکه مجبور شوند علاوه بر دشواری آیین، انواع آزار و اذیت‌ها و تحقیر‌ها و بلاتکلیفی‌ها را تحمل کنند، آن‌وقت صبح تا شب در رادیو و تلویزیون و منبر و تریبون مردم را تشویق و تحریض کنید که بروند./محسن حسام مظاهری 

 
اربعین ۱۴۰۱: سردرگمی زائران و بی‌مسئولیتی مسئولان
اربعین ۱۴۰۱: سردرگمی زائران و بی‌مسئولیتی مسئولان
 
برچسب ها: اربعین 1401 بلیت اربعین ارز اربعین ستاد اربعین زائران اربعین پیاده روی اربعین اربعین
ارسال نظر
آخرین اخبار