۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۶
تعداد بازدید: ۱۰۷۱۴۷
نشست خبری مسئولان فدراسیون قایقرانی با اصحاب رسانه در پایان مسابقات کاپ رویینگ آسیا و جشنواره بزرگ روئینگ ارگومتر برگزار شد.
کد خبر: ۲۱۵۰۰
نشست خبری مسئولان فدراسیون قایقرانی در پایان کاپ روئینگ آسیابه گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط؛ کتایون اشرف در نشست خبری درباره میزبانی ایران برای مسابقات کاپ یک روئینگ آسیا، عنوان کرد: این مسابقات امروز به پایان رسید. با توجه به شرایط قهرمانی جهانی، بیشتر کشور‌ها ترجیح دادند در آن مسابقات باشند، اما با استقبال خوبی مواجه شدیم. عراق، هند و پاکستان اعلام آمادگی کردند. امکان تغییر زمان برگزاری کاپ آسیایی را نداشتیم و میزبانی این مسابقات، دستاورد‌های ارزشمندی برایمان داشت.
 
نایب‌رئیس فدراسیون قایقرانی ادامه داد: خود رویینگ ایران قدرتمند است و ورزشکاران ملی را در قالب ٣ تیم باشگاهی شرکت دادیم که رقابت خوبی داشتند. ۵ داور بین‌المللی در این مسابقات داشتیم به همین دلیل کلاس داوری خوبی هم برگزار شد که به سطح ارتقای داوری ما کمک می‌کند. همچنین مسابقات ارگومتر را هم برگزار کردیم. 
 
اشرف ادامه داد: ما پروژه DNSS را داشتیم که مورد حمایت کمیته بین المللی المپیک بود. ۹ قهرمان سابق رویینگ زنان ایران در ۹ استان کار می‌کنند و برای آن‌ها کارگاه‌های مختلفی داشتیم. 
 
وی در پاسخ به این پرسش که چرا زمان برگزاری کاپ آسیایی تغییر نکرد تا قبل از قهرمانی جهان نباشد و کشور‌های بیشتری امکان حضور داشته باشند؟ گفت: متاسفانه انتخاب زمان با ما نبود. زمان را دبیر کنفدراسیون آسیا اعلام کرد و تنها برای دو، سه روز امکان تغییر زمان را داشتیم. ما هم با مشکل مواجه شدیم که برخی کشور‌ها ترجیح دادند که در قهرمانی جهان شرکت کنند، اما هیچ‌گزینه دیگری برای تغییر زمان نداشتیم. 
 
اشرف در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه سطح کشور‌های شرکت‌کننده بالا نبود آیا بهتر نبود هزینه میزبانی را برای اردوی خارجی صرف می‌کردید، تصریح کرد: هزینه زیادی برای مسابقات نکردیم و شاید اگر قرار بود هزینه زیادی شود اولویت‌بندی می‌کردیم. حضور این کشور‌ها اهمیت زیادی داشت؛ اول اینکه دیدگاه آن‌ها تغییر کند، چون اگر اجازه ندهیم وارد کشور شوند همیشه نگاه‌شان ترس است. این ورزشکاران می‌توانند سفیران آینده ما باشند. ما چیز‌هایی در این مسابقات داشتیم که ارزش زیادی داشت مانند حضور ۵ داور بین‌المللی. از طرفی بچه‌های جوان ما شانس داشتند که تجربه شرکت در مسابقات را داشته باشند. نکته دیگر اینکه ما باید با جهان تعامل داشته باشیم.
 
رضا صابونچی دبیر فدراسیون قایقرانی هم درباره هزینه‌های انجام شده برای میزبانی کاپ آسیا، گفت: این مسابقات منبع درآمد بود و اجاره قایق‌ها، غذا و هتل را هم کشور‌ها خودشان پرداخت کردند.
 
وی در خصوص پخش زنده مسابقات و اینکه چرا از امکان تبلیغات محیطی استفاده نکردید، خاطرنشان کرد: قایقرانی رشته نوپاست و ۲۰ سال است که فدراسیون منسجم داشته است. وقتی نگاهی به ظرفیت قایقرانی داریم می‌بینیم این رشته مدال‌های زیادی دارد و با این داشته‌ها برای درآمدزایی اهمیت آن مشخص است، اما در بخش تبلیغات از قبل موفق نبودیم. کمیته بازاریابی ۲ سال است تشکیل شده و حالا هم پیشنهادی از سوی باشگاه سایپا شده تا در روز‌های آینده از ظرفیت قایقرانی استفاده کنیم. از دانشگاه آزاد هم تشکر می‌کنم که به این رشته ورود کرد، سایپا هم همین طور. امیدوارم چنین مشارکت‌هایی ادامه‌دار باشد.
صابونچی درباره نتیجه محمدنبی رضایی در مسابقات قهرمانی جهان گفت:: ما تا کسب مدال المپیک فاصله داریم. مدال طلای مهدی محمدنبی در جوانان جهان نشان داد که باید به آینده امیدوار باشیم. هدف ما تاثیرگذاری در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو است و پیش‌بینی ما کسب ۲ طلا در این بازی‌ها است.
وی افزود: در بخش دراگون بوت عملکرد خوبی داشتیم و امید داریم که از ۶ مدال بازی‌های هانگژو سهمی داشته باشیم. دراگون‌بوت ظرفیت زیادی دارد و یک ورزش تیمی است./ صداوسیما.
­
 
ارسال نظر
آخرین اخبار