۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۵
تعداد بازدید: ۱۱۷۱۵۹
مدیر عامل یکی از بانک‌های قرض الحسنه گفت:باید سعی شود تسهیلات ۵۰۰ میلیونی به شرکت‌های دانش بنیان پرداخت شود که نیازمند آن هستند تا بتوانند گره بزرگی از کار خو باز کنند.
کد خبر: ۲۱۵۴۷

خبر خوب براب دانش بنیان ها/سقف پرداخت تسهیلات افزایش پیدا خواهد کرد!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، نشست هم اندیشی درخصوص تفاهم نامه همکاری بانک‌ها با صندوق توسعه فناوری‌های نوین مبنی بر پرداخت وام قرض الحسنه به شرکت‌های دانش بنیان با حضور آقای میرامینی، مدیرعامل صندوق و آقای شمسی نژاد، مدیرعامل یکی از بانک‌ها برگزار شد.

کلاهی یکی از مسئولان صندوق توسعه فناوری گفت:از اردبیهشت ۲۰۳ درخواست تسهیلات حوزه دانش بنیان وجود داشت که ۱۷۱ شرکت به مرحله ارزیابی راه پیدا کردند ۱۱۰ مصوبه کمیته شکل گرفت.۸۰ تا از آن‌ها تایید شد و ۱۲ تا رد شد البته  ۱۸ مورد هم در حال بررسی هستند. از این ۸۰ تا افتتاح حساب و امضای قرار داد ۵۰ تا از، آن‌ها آماده پرداخت است و تعدادی هم پرداخت شده است. شرکت‌های در حوزه مختلف مانند پزشکی، دارویی، کوره‌ها و برق در این بخش قرار داشتند. کل سامانه و صفر تا صد فرآینده اکنون با همکاری دوستان الکترونیکی است.

آقای اخوان رئیس اعتبارات گفت:امسال با توجه به مجوز‌های که از، بانک مرکزی گرفتیم توانستم تسهیلات به شرکت‌های حقیقی و حقوقی دانش بنیاد بدهیم. یکی از مواردی که باید به آن اشاره شود این است که تاکنون شرکت‌های که تسهیلاتی دریافت کردند منابعی وارد بانک نکردند خواهش این است که همکاری‌های لازم را در این حوزه داشته باشند یک میلیون و ۲۰۰ هزار تسهیلات در ابعاد مختلف پرداخت شده است منابع بانک ما از ابتدای سال ۳۷ درصد رشد داشته است.

یکی از مدیران استفاده کننده از تسهیلات دانش بنیاد گفت:بخشی از این تسهیلات به ما در حوزه مختلف شد توصیه ما این است که دیدگاه بانک طوری تنظیم شود که یک مقدار بیشتر به شرکت‌ها زمان داده شود و مورد بعد این که این مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان بسیار ناچیز است و یک مقدار آن را افزایش دهید.

آقای میر امینی مدیر عامل صندوق گفت:این برنامه و تسهیلات در حوزه دانش بنیاد‌ها یک اتفاق پایلوت است. ما مسیر‌های تامین مالی شرکت‌ها را در این حوزه فراهم کرده ایم. نکته بعد در حوزه وام قرض الحسنه است که وامی ضروری است و خیلی نمی‌توان از آن انتطار داشت، اما در این وام برکت و رضایت را ملاحظه کرده ایم.

آقای شمسی نژاد مدیر عامل یکی از بانک‌های قرض الحسنه گفت:حدود ۴ سال پیش جلساتی در حوزه پرداخت تسهیلات به دانش بنیان ها داشته ایم. اقتصاد کشور به توجه در حوزه دانش بنیادن ها رسیده است. یکی از اقدامات خوبی که در این مدت انجام شده این است که سقف وام قرص الحسنه از ۵۰ میلیون به ۲۰۰ میلیون تومان رسید و پرداخت تسهیلات به بیش از ۱۱ هزار فقره وام قرض الحسنه رسیده و برای شرکت‌ها نبوده است بانک مرکزی بالاخره این موضوع را پذیرفت و سقف وام تسهیلات به دانش بنیادن ها به ۵۰۰ میلیون تومن رسید تمایل داریم بدون مراجعه حضوری درخواست کنندگان تسهیلات را به آسانی دریافت کنند بانک ما روزانه ۹ هزار افتتاح حساب و پرداخت ۸ هزار تسهیلات دارد.

او گفت:اولین بار یک نهاد بانکی با یک نهاد دانش بنیان وارد یک طرح و اقدام این چنینی شده است. این فرآیند پرداخت تسهیلات به دانش بنیادن ها آغاز شده، اما ابتدای کار است و به دنبال توسعه آن هستیم باید سعی شود این ۵۰۰ میلیون به شرکت‌های پرداخت شود که نیازمند آن هستند تا بتوانند گره بزرگی از کار خود باز کنند. به دنبال حذف کارمزد ثابت هستیم‌همچینن در تلاشیم این سقف پرداخت گام به گام افزایش پیدا کند./باشگاه خبرنگاران جوان.

برچسب ها: دانش بنیادی تسهیلات بانکی
ارسال نظر
آخرین اخبار