۲۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷
تعداد بازدید: ۸۷۶۲۲
معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: وظیفه حاکمیت است که استعداد‌ها را کشف کند و از آن‌ها در زمینه رفع مشکلات کشور بهره‌مند شود.
کد خبر: ۲۱۶۳۲

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، ابوالفضل باقری‌فرد در چهاردهمین جشنواره علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور در مرکز همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: وظیفه حاکمیت این است که استعداد‌ها را کشف کند و از آن‌ها برای رفع مشکلات کشور بهره‌مند شود، ما در بعد استعدادیابی و توانمند سازی خوب عمل کرده، اما در بعد استفاده از نخبگان و ایده‌های نخبگان خوب عمل نکرده‌ایم و گاهی می‌بینیم ایده‌های نخبگان ما در آن سوی مرز‌ها عملی می‌شود که ما به دنبال آن هستیم که این مسئله کمتر روی دهد.


استفاده از ایده استعداد‌های درخشان در حل مشکلات سلامت کشور
وی افزود: امسال تسهیلات بیشتری برای مدال آوران قائل خواهیم شد، سامانه‌ای برای نخبگان فراهم کرده‌ایم تا از نخبگان و برگزیدگان المپیاد‌های علمی پزشکی حتی بعد از فارغ‌التحصیلی بهره‌مند شویم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: شاهد آن بودیم که حواشی بسیاری برای آزمون دستیاری ایجاد کردند؛ گفتند دانشجویان بسیاری شرکت نمی‌کنند؛ پس از شرکت دانشجویان گفتند دانشجویان بسیاری انتخاب رشته نمی‌کنند یا گفتند که تعداد قبولی‌ها کم خواهد بود و اکنون شاهد آن هستیم برای نخستین بار در عمر وزارت بهداشت ۴ هزار نفر در آزمون دستیاری پذیرفته شدند و این در حالی است که ما تغییری در حد نصاب نمرات و نوع آزمون ندادیم و فقط امکان انتخاب ۱۰۰ رشته را برای داوطلبان فراهم کردیم.

باقری‌فرد گفت: همواره در مراحل کشف و توانمندسازی استعداد‌های درخشان موفق عمل کرده‌ایم، اما زمانی که باید از ایده‌های نو استعداد‌های درخشان استفاده کنیم آن‌ها را رها کرده‌ایم و سپس سال‌ها بعد همین ایده‌های نو سر از دیگر کشور‌ها و دانشگاه‌های خارجی در آورده است.

وی با بیان اینکه تسهیلات استعداد‌های درخشان را باید در کشور افزایش دهیم، افزود: نباید درباره مدال‌های طلا، نقره و برنز خیلی حساسیت داشته باشیم، از این رو امسال تسهیلاتی را در نظر گرفته و سامانه‌ای طراحی کرده‌ایم تا از ظرفیت دانشجویان استعداد‌های درخشان پس از فارغ‌التحصیلی استفاده شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه هدف اصلی ما در وزارت بهداشت این است که در کنار تمام اهداف آموزشی، امید و نشاط را در جامعه علمی کشور دنبال می‌کنیم، ادامه داد: یأس و ناامیدی خط قرمز ماست.

باقری‌فرد گفت: امیدوارم که اختتامیه جشنواره علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور افتتاحیه‌ای برای استفاده از استعداد‌های خوب کشورمان باشد.

وی افزود: دانشجویان در چهاردهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور در شش زمینه استدلال بالینی، آموزش پزشکی، مطالعات میان رشته‌ای، مدیریت نظام سلامت، کارآفرینی و تفکر علمی در علوم پایه رقابت کردند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه مرحله نخست این المپیاد در خرداد امسال برگزار شد، ادامه داد: در مرحله نخست، ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در ۶ حیطه به رقابت پرداختند و ۵۵۰ نفر به مرحله دوم راه پیدا کردند./صدا و سیما

برچسب ها: علوم پزشکی نخبگان استعدادهای درخشان وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی
ارسال نظر
آخرین اخبار