۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲
تعداد بازدید: ۱۵۰۹۰۶
دبیر ستاد حقوق بشر از دستگاه‌های مرتبط خواست تا با دقت و سرعت تحقیقات و بررسی‌های لازم را در مورد علت فوت مهسا امینی انجام و نتایج آن را با شفافیت در اختیار افکار عمومی قرار دهند.
کد خبر: ۲۱۶۶۱

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان، ضمن تسلیت به خانواده «مهسا امینی»، از دستگاه‌های مرتبط خواست تا تحقیقات و بررسی‎های لازم در مورد علت فوت این دختر جوان با دقت و سرعت انجام شود و نتایج آن با شفافیت در اختیار افکار عمومی قرار گیرد.

دبیر ستاد حقوق بشر خواستار ارائه گزارش فوری درباره فوت مهسا امینی شد
دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به اینکه چندین واحد قضایی و غیر قضایی دستوراتی را برای تحقیق و بررسی صادر کرده‌اند و گروه‌های ویژه و تخصصی نیز تشکیل شده است، تاکید کرد تحقیقات و اعلام نتایج نباید مشمول مرور زمان شود و فرایند طولانی را طی کند.

وی، همچنین از مسئولان قضایی مرتبط درخواست کرد تا چنانچه قصور یا تقصیری در این پرونده مشاهده شد، با مسببان و عوامل و مرتکبان این وضع، برخورد قانونی فوری صورت گیرد.

«غریب‌آبادی» تصریح کرد: ستاد حقوق بشر ضمن تاکید بر لزوم رعایت حقوق اولیه و بنیادین همه شهروندان مطابق با اصول قانون اساسی از سوی تمامی نهاد‌ها و سازمان‌های کشور، نقض احتمالی حقوق بشر این شهروند ایرانی را بررسی و پیگیری خواهد کرد./صداوسیما

برچسب ها: مهسا امینی قوه قضائیه گشت ارشاد
ارسال نظر
آخرین اخبار