۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۷
تعداد بازدید: ۱۰۶۳۹۲
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: ارج نهادن به فعالیت‌های پژوهشی و فناوری دانشجویان محور اصلی این جشنواره است تا بستری برای شناسایی توانمندی‌های موجود و تبادل اندیشه و تجربه میان دانشجویان باشد.
کد خبر: ۲۱۶۹۳

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، «یونس پناهی» در نشست شورای سیاست‌گذاری برگزاری نخستین جشنواره ملی پژوهش و فناوری دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور افزود: نخستین جشنواره ملی پژوهش و فناوری دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی، هشتم مهر همزمان با اختتامیه همایش ملی و بین‌المللی پژوهشی دانشجویی به میزبانی دانشگاه اردبیل برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: باید همه تلاش‌ها در بدنه وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی برای حفظ روحیه هم‌افزایی و تکثیر ایده‌های خلاق به کار گرفته شود، استقبال کم نظیر در ارسال مقاله در این دوره از همایش ملی و بین المللی پژوهشی دانشجویی نیز یکی از جلوه‌های این نشاط است.

جشنواره‌های دانشجویی؛ بستری برای تبادل اندیشه و تجربه

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت همچنین از اقدامات رئیس و معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اردبیل قدردانی و تاکید کرد: اشتیاق و تعهد دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در اجرای هر چه بهتر این دو رویداد ستودنی است و مجموعه این تلاش‌ها، چشم انداز برگزاری همایش و جشنواره‌ای با بالاترین کیفیت و بیشترین ضریب رضایت را نشان می‌دهد.

پناهی، ارج نهادن به فعالیت‌های پژوهشی و فناوری دانشجویان را به عنوان محور اصلی برگزاری جشنواره برشمرد و گفت: با رصد و آشنایی با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های پژوهشی و فناورانه دانشجویان، امکان ارزیابی آن‌ها نیز برقرار می‌شود و با ایجاد زمینه تعامل و تبادل تجربه، شرایط برای تقدیر از دانشجویان و کمیته‌های تحقیقات و فناوری دانشجویی برگزیده فراهم خواهد شد.

«نیما رضایی» دبیر کمیته تحقیقات دانشجویی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت نیز با تشریح جزئیات برگزاری نخستین جشنواره ملی پژوهش و فناوری کمیته‌های تحقیقات و فناوری گفت: در این جشنواره تلاش می‌شود تا مبنا و مبدا حرکتی نوین برای معرفی و تشویق فعالیت‌های علمی، پژوهشی و فناوری دانشجویی باشد که به صورت سالانه و با سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی کمیته کشوری تحقیقات و فناوری دانشجویی همزمان با همایش برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه جشنواره در سه بخش اصلی برگزار خواهد شد، افزود: این جشنواره در سه بخش حقیقی در دو مقطع تحصیلات عمومی و تحصیلات تکمیلی در سه تیپ دانشگاه علوم پزشکی، بخش حقوقی در بین کمیته‌های تحقیقات و فناوری دانشجویی در سه تیپ دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و در نهایت بخش محصول در قالب مقاله، کتاب، پایان‌نامه و فناوری برگزار می‌شود./وزارت بهداشت

 

برچسب ها: وزارت بهداشت معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت یونس پناهی تحقیقات علمی دانشجویان علوم پزشکی دانشجوی پزشکی دانشجویان
ارسال نظر
آخرین اخبار