۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳
تعداد بازدید: ۶۵۰۶۸
رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران از افزایش ۳۰ درصدی مشکلات اسکلتی و عضلانی نوجوانان و جوانان کشور در دوران کرونا خبر داد.
کد خبر: ۲۱۷۱۷

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، «احمد موذن‌زاده» در مصاحبه اختصاصی گفت: در دوران کرونا به علت تغییر سبک زندگی مشکلات عضلانی و اسکلتی در کشور افزایش داشته است.

وی افزود: چاقی، پوکی استخوان، استئوپروزیز و مشکلات حرکتی در کودکان، نوجوانان و سالمندان افزایش یافته است.

مشکلات اسکلتی نوجوانان و جوانان ۳۰ درصد افزایش داشته است!

رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران تاکید کرد: قرنطینه ناشی از کرونا، استفاده از سیستم آنلاین نوجوانان را در معرض اختلال رشد و پوکی استخوان و ناهنجاری‌های رشدی قرار داده است.

موذن‌زاده با اشاره به وضع فعلی کشور و کنترل بیماری کرونا ابراز امیدواری کرد: امسال همه مقاطع تحصیلی حضوری و توأم با فعالیت بدنی باشد تا از آسیب‌های بیشتر در این زمینه جلوگیری شود.

وی گفت: مشکلاتی، چون انحراف ستون فقرات و گرفتگی‌های عضلانی یک نفر از ۴ کودک را گرفتار کرده است و چاقی و کم تحرکی علت اصلی این مشکلات است.

رئیس انجمن فیزیوتراپی افزود: نشان‌های طولانی در کلاس‌های آنلاین و استفاده از لوازم غیر آرگونومیک برای دانش آموزان زمینه ساز مشکلات عضلانی-اسکلتی است.

موذن‌زاده همچنین گفت: سی و سومین همایش سالیانه فیزیوتراپی ایران با محوریت زندگی پویا با حضور ۳ هزار نفر از همکاران فیزیوتراپیست از داخل کشور و میهمانان خارجی برگزار می‌شود.

وی افزود: ۱۳۰ مقاله در این همایش پذیرفته شده است که در کنار آن میزگرد‌های علمی با مشارکت سایر گروه‌های تخصصی پزشکی و ارائه آخرین یافته‌های علمی در رشته فیزیوتراپی در تاریخ ۱۳ تا ۱۵ مهر در مرکز همایش‌های هتل المپیک تهران برگزار می‌شود./صداوسیما

برچسب ها: احمد موذن زاده عضلات اسکلت انجمن فیزیوتراپی
ارسال نظر
آخرین اخبار