۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰
تعداد بازدید: ۱۱۷۹۶۳
دکتر سیدحمید سجادی درحاشیه بازدید از مجموعه ورزشی تختی اردبیل ضمن عرض تسلیت به مناسبت اربعین حسینی از استان اردبیل به عنوان استانی قهرمان‌پرور، مستعد، سرآمد و پرافتخار در رشته‌های مختلف ورزشی است نام برد و گفت: این استان خاستگاه قهرمانان و پهلوانان نام‌آور است و به این ترتیب تصمیم گرفتیم تا مجدد بازدیدی از مجموعه‌های مختلف ورزشی و زیرساخت‌های این استان داشته باشیم.
کد خبر: ۲۱۷۴۷

منابع بسیار خوبی داریم که نیازمند مدیریت و ابتکار عمل است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، وی در ادامه با بیان اینکه بخشی از اماکن ورزشی این استان از اصالت ویژه‌ای برخوردار و دارای قدمت است، بهسازی و بازسازی آن‌ها را مورد تاکید قرار داد و در این‌باره گفت‌: باید چنین اماکن ورزشی استانداردسازی و مورد توجه ویژه قرار بگیرد و حداقل امکانات استاندارد برای آن‌ها در نظر گرفته شود، چراکه از دل این مجموعه ورزشکاران بزرگی برای کشور افتخار کسب کرده‌اند.

وزیر ورزش و جوانان رسیدگی به پروژه‌های ورزشی در دست ساخت و تسریع در اتمام آن‌ها را بسیار مهم توصیف کرد و گفت: این پروژه‌ها در کنار ورزشگاه‌های قدیمی‌تر می‌توانند سرعت توسعه ورزش در این استان را که سهم بسزایی در کسب مدال‌های خوش رنگ بین‌المللی دارد بیشتر کند.

وی در ادامه با اشاره به تعطیلی چندساله برخی از استخر‌های ورزشی متذکر شد: این روز‌ها تاکید ما بر توسعه ورزش همگانی و ترغیب مردم به پرداختن به ورزش از جمله پیاده‌روی، ورزش‌های آبی با هدف ارتقا سطح سلامتی است. وقتی شاهد تعطیلی اماکن ورزشی عمومی از جمله استخر‌ها هستیم، این مسائل نیازمند توجه ویژه است و تذکر به خود من و همکارانم است.

دکتر سجادی گفت: باید برای برنامه‌ریزی و بهره‌مندی از سایر منابع موجود در کشور جهت احداث اماکن ورزشی جدید و یا بهسازی اماکن ورزشی قدیمی‌تر برای برداشتن گام‌های موثرتر، تلاش کنیم.

وی افزود: در کشور منابع بسیار خوبی داریم که نیازمند مدیریت و ابتکار عمل است که با همفکری و تعامل با سایر نهاد‌ها علی‌الخصوص نمایندگان مجلس شورای اسلامی استفاده لازم را ببریم.

وزیر ورزش و جوانان افزود: درخصوص مسایل و مشکلات زیرساختی استان اردبیل در حوزه هم، همینگونه می‌توان عمل کرد. به عنوان مثال می‌توان از مصوبات به عنوان راهکار‌های قانونی به نحو احسن استفاده کرد.

وی افزود: یک سری مصوبات در سفر‌های استانی وجود دارد و هم اینکه از مفاد قانونی از جمله ۲۷ صدم درصد می‌توانیم استفاده کنیم.

وی افزود: محل اعتبارات ۲۷ صدم مالیات بر ارزش افزوده ۴۰ درصد به مبلغ شش هزار میلیارد تومان به ورزش کشور اضافه می‌کند که ۷۰ درصد آن جاری و ۳۰ درصد آن برای پروژه‌های عمرانی خواهد بود.

وی با بیان اینکه سعی می‌کنیم با جابجایی اعتبارات یاد شده بیشترین رقم را به پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی کشور اختصاص دهیم، یادآور شد: بازسازی اماکن ورزشی قدیمی و فرسوده نظیر ورزشگاه شهید شیرودی تهران در اولویت جدی وزارت ورزش و جوانان است تا مردم دسترسی بهتری به فضا‌های ورزشی داشته باشند.

وی همچنین گفت: از احداث کمپ تیم‌های ملی با امکانات مدرن اقامتی و آب درمانی متعدد در حوزه‌های ورزشی مستعد در استان اردبیل حمایت می‌کنیم و انتظار داریم به بخش خصوصی هم در این حوزه ورود کند.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: اردبیل با داشتن بهترین آب و هوا و استعداد‌های ورزشی و قهرمانان ملی یکی از حوزه‌های مستعد حوزه استان است و باید زیرساخت‌ها و اماکن قدیمی آن بازسازی شود.

وی به مشکلات مجموعه ورزشی تختی اردبیل اشاره کرد و این نکته را مورد توجه قرار داد که ورزشکاران این استان باید در اماکن ورزشی استاندارد تمرینات خود را پیگیری کنند.

دکتر سجادی ادامه داد: در بازدیدی که چند ماهه گذشته از استان اردبیل و از مجموعه علی دایی داشتیم من آنجا گفتم این شرایط اصلا زیبنده نام این ورزشگاه نیست.

وی گفت: بعد از این بازدید با جمع‌بندی مشکلات و برگزاری چند جلسه، تلاش خواهیم کرد تا زمینه توسعه سرانه ورزشی را در استان‌هایی که نیاز بیشتر به فضا‌های ورزشی دارند مهیا کنیم./پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان.

برچسب ها: وزارت ورزش و جوانان ورزشگاه مدیران ورزشی
ارسال نظر
آخرین اخبار