۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۶
تعداد بازدید: ۲۷۷۳۵۳
رهبر معظم انقلاب در دیدار با پیشکسوتان و فرماندهان دفاع مقدس؛
جمعی از فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس و خانواده‌های شهدا، با حضور در حسینیه امام خمینی (ره) با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.
کد خبر: ۲۱۷۷۹

دیدار رهبر معظم انقلاب باجمعی از پیشکسوتان و فرماندهان دفاع مقدس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، در آستانه هفته دفاع مقدس، جمعی از فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس و خانواده‌های شهدا، صبح امروز (چهارشنبه) با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.



الان هم میبینم بعضی از کتابها و فیلمهایی که صهیونیستها یا آمریکاییها و اروپاییها مینویسند و میسازند برای این است که یک نقطه تاریکی را در انقلاب و حرکت ملت ایران به دروغ وانمود کنند. در مقابل اینها باید تلاش کرد و کسانی که اهل فکر و کار و هنر هستند کارهایی انجام دهند.

امیدواریم که خداوند توفیق دهد که آنچه را که به عهده یکایک ماست انجام دهیم.

۳۰ شهريور ۱۴۰۱ | ساعت ۱۳:۰۶

امروز خوشبختانه کشور به مرحله بازدارندگی رسیده است. یعنی وضع نظامی کشور به جایی رسیده که کشور از لحاظ تهدید خارجی نگران نیست و دشمنان هم این را میدانند.

در مجموعه حرکات نظامی ۸ساله در حوادث جنگ، تدبیر و عقلانیت به طور محسوسی وجود داشت. بعضی از راهها و روشها و راه‌کنشها که در دفاع مقدس به‌کار برده شد ابتکاراتی بود که قابل تدریس است.

دفاع مقدس یک اصل را برای ملت ایران تبیین کرد که صیانت از کشور با مقاومت به دست می‌آید نه با تسلیم. این احساس لزوم مقاومت موجب شد هم اعتمادبنفس داخلی به‌وجود بیاید و هم این مقاومت به دشمن یاد داد که در محاسبات خودش قدرت داخلی و مقاومت ایران را به حساب بیاورد.

مردم با همین روحیه مقاومت توانستند تعداد زیادی از نقشه‌های دشمن را به شکست بکشانند و دشمن را ناکام گذاشت. دشمن فشار حداکثری را تحمیل کرد و ناکام شد. دشمن طرح خاورمیانه جدید را به میدان آورد و ناکام ماند. دشمن تعرض به مرزهای ما را از هوا و دریا شروع کرد و ناکام ماند. اعتماد بنفس ملی یعنی همین.

۳۰ شهريور ۱۴۰۱ | ساعت ۱۲:۴۴

سه عنصر قدرت انقلاب و رهبری امام و خصوصیات برجسته ملت ایران باعث شد تهدید بزرگ جنگ تبدیل شود به فرصت بزرگ. این یکی از فصلهای شورانگیز دفاع مقدس است که در این زمینه باید بسیار کار شود.  فرصتهایی که در اثر دفاع مقدس برای کشور پیش آمد برای اکثر مردم ناشناخته است.

۳۰ شهريور ۱۴۰۱ | ساعت ۱۲:۲۵

 

- تجلیل از پیشکسوتان وظیفه همه است. دفاع مقدس دوران پرهیجان، پرحادثه و پرفایده‌ای است. دوران دفاع مقدس از جمله حوادثی است که برای دیروز، امروز و فردای ما دارای اثر است، بنابراین پیشکسوتان در این حوزه باید مورد توجه و احترام باید قرار گیرند.

- پیشکسوتان کسانی هستند که زودتر از دیگران نیاز را شناختند و دانستند و برای برآوردن آن نیاز شتافتند، آن هم در میدان سختی مانند میدان جهاد و فداکاری. بنابراین تمجید از اینها وظیفه همه ماست.

- هرچه بگذرد دفاع مقدس بیشتر شناخته می‌شود.

- حمله نظامی بعد از انقلاب به کشور غیرمنتظره نبود. درست است حمله را صدام انجام داد، اما پشت سر صدام استکبار جهانی قرار داشت.

- وقتی حرفی از دفاع مقدس می‌شود می‌بینیم جوانان خیلی اطلاع ندارند.

- حقایق دفاع مقدس باید به گوش جوانها برسد. 

-  هدف صدام در مرحله اول جدا کردن خوزستان از کشور بود.

- ملت ایران در زمان انقلاب حرف و پیام جدیدی برای دنیا داشت و نظام سلطه می‌خواست این حرف جدید و پیام به کسی نرسد. می‌خواستند صدای ملت ایران را در گلو خفه کنند.

- می‌خواستند نشان دهند اگر کسی علیه آمریکا قیام کند سرکوب خواهد شد.

۳۰ شهريور ۱۴۰۱ | ساعت ۱۱:۴۹

در این دیدار که به صورت زنده از شبکه‌های صدا و سیما در حال پخش است، جمع دیگری از پیشکسوتان دفاع مقدس در مراکز استانها از طریق ارتباط تصویری با حسینیه امام خمینی(ره) در ارتباط هستند.

شما پیشکسوتان خیلی از مسائل دفاع مقدس را میدانید اما نسل جدید خیلی از مسائل دفاع مقدس را نمی‌داند. ما باید کاری کنیم نسل جدید مسائل دفاع مقدس را مثل شما بشناسد و بداند. این توقعی است که بنده از خودم و دیگران دارم.

بنده با جوانها تا حدودی مرتبطم گاهی سوالی میشود و حرفی زده میشود میبینم خیلی از مسائل دفاع مقدس را نمی‌داند. من میخواهم این حقایق دفاع مقدس به گوش آنها برسد. حقایقی که در دفاع مقدس ما به آن توجه داریم دیگر امروز فقط ادعا نیست. روزی ادعا می‌کردیم که تمام قدرت‌های جهانی با ما می‌جنگند. اما الان خود کسانی که می‌گفتند ما فقط ادعا می‌‌کنیم خودشان اعتراف به این مسئله می‌کنند.
۳۰ شهريور ۱۴۰۱ | ساعت ۱۱:۲۵

 

ارسال نظر
آخرین اخبار