۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲
تعداد بازدید: ۹۴۹۵۴
علیرضا قزوه گفت: به زودی با حضور رئیس سازمان صداوسیما سند تحول موسیقی در رسانه ملی به طور جامع رونمایی خواهد شد و با چشم‌انداز مثبتی که به این موضوع شده، رو به افق روشنی در عرصه شعر و موسیقی گام خواهیم برداشت.
کد خبر: ۲۳۳۹۵

به زودی رو به افق روشنی در عرصه شعر و موسیقی گام خواهیم برداشت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، گردهمایی اهالی شعر و موسیقی رسانه ملی ۱۹ تا ۲۱ آبان ماه با حضور وحید جلیلی، قائم‌مقام فرهنگی رئیس سازمان در امور فرهنگی، مسلم رحیمی قائم مقام معاون امور استان‌ها، محمدباقر باقرزاده، مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان و اهالی شعر و موسیقی از ۳۳ استان کشور در زیباکنار برگزار شد. مدیر دفتر موسیقی صدا و سیما از رونمایی سند تحول موسیقی در رسانه ملی در آینده نزدیک خبر داد

برنامه گردهمایی شاعران و موسیقی‌دانان به میزبانی رسانه ملی تلاش کرد فضایی را برای تبادل نظر و ارتباط فزاینده میان صاحبان تولید شعر و موسیقی و رسانه ملی فراهم کند. در این مراسم ضمن قدردانی از پیشکسوتان موسیقی گیلان، از ابوذر روحی خواننده، سیدمهدی بنی‌هاشمی لنگرودی، شاعر و حجت‌الاسلام سعید نعیمی، تهیه‌کننده نماهنگ «سلام فرمانده» نیز قدردانی شد.

در مراسم افتتاحیه جشنواره شعر و موسیقی، وحید جلیلی قائم‌مقام رئیس سازمان در امور فرهنگی با اشاره به آیات پایانی سوره شعرا گفت: قرآن شعرا را با این بیان که آن‌ها که ایمان آوردند و عمل صالح انجام دادند و خدا را بسیار به یاد داشتند به یاد می‌آورد و در ادامه تأکید می‌کند که آن‌ها برای انتقام از ستمی که در حق آن‌ها و سایر مؤمنان شده (به نظم سخن و طبع شعر) به انتقام و دفاع برخاستند. این آیه مانیفست دگراندیشی در عرصه هنر است و شاید مفهوم این آیه را بتوان به کلیت هنر تعمیم داد.

جلیلی افزود: گردهمایی شاعران و موسیقی‌دانان در شرایطی شکل گرفته است که گزمه‌ها و قرقچی‌ها در خیابان می‌آیند و دهانت را می‌بویند مبادا گفته باشی دوستت دارم شهید، دوستت دارم اسلام و دوستت دارم انقلاب. جلیلی خطاب به حضار اظهار داشت: قرق‌شکنی از این فضای خفقان‌آلود که در آن بدویت کهنه و مدرن با همه وجود شکل گرفته کار شماست.

همچنین مراسم پایانی جشنواره شعر و موسیقی با عنوان تنفس صبح، با حضور اسدالله عباسی استاندار گیلان، محمدباقر باقرزاده مدیرکل صدا و سیما گیلان، علیرضا قزوه، مدیر دفتر شعر و موسیقی و سرود سازمان و حسن خجسته عضو هیئت علمی دانشگاه صدا و سیما شامگاه جمعه ۲۰ آبان در زیباکنار برگزار شد.

علیرضا قزوه مدیر دفتر شعر، موسیقی و سرود سازمان صدا و سیما با قدردانی از حضور هنرمندان شعر و موسیقی تولید بیش از ۳۰۰ قطعه شعر از شاعران حاضر در جشنواره را یکی از مهمترین دستاورد‌های این گردهمایی دانست و گفت: این آثار به مرور روی آنتن شبکه یک سیما خواهد رفت و مخاطب با فضای متفاوتی از شعر روبه‌رو خواهد شد.

مدیر دفتر شعر، موسیقی و سرود سازمان صدا و سیما این اتفاق را برگی از سند تحول موسیقی در رسانه ملی خواند و تصریح کرد: به زودی با حضور رئیس سازمان صداوسیما سند تحول موسیقی در رسانه ملی به طور جامع رونمایی خواهد شد و با چشم‌انداز مثبتی که به این موضوع شده، رو به افق روشنی در عرصه شعر و موسیقی گام خواهیم برداشت.

حسن خجسته نیز یکی دیگر از سخنرانان مراسم اختتامیه بود. وی با اشاره به تأثیرگذاری راه‌اندازی رادیو پیام در تغییر ذائقه مخاطب و تمایل او به شعر و موسیقی گفت: مخاطب امروز مخاطب کاربر است و حق انتخاب دارد و با این اختیار احساس آزادی می‌کند از این رو در انتخاب موسیقی هم گزینه‌های مختلفی را مدنظر قرار می‌دهد و این اتفاق کار ما را سخت می‌کند.

در این مراسم ضمن قدردانی از پیشکسوتان شعر و موسیقی، اجرای ۴ قطعه موسیقی از جمله سرود جمهوری اسلامی ایران، قطعه ایران، میرزا کوچک خان با صدای علی چراغی و قطعه نیایش یزدان توسط ارکستر سمفونیک صداوسیما به رهبری آرش امینی به این مراسم رنگ و بوی دیگری بخشید./ صدا و سیما

برچسب ها: خانه موسیقی رسانه ملی سازمان صدا و سیما
ارسال نظر
آخرین اخبار