۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹
تعداد بازدید: ۱۴۳۸۳۷
تنیس پایان فصل که از سال ۱۹۷۰ سابقه برگزاری دارد، راجر فدرر از سوئیس با ۶ قهرمانی رکورددار است و نوواک جوکوویچ از صربستان، پیت سمپراس از آمریکا و ایوان لندل از چکسلواکی سابق با ۵ قهرمانی دوم مشترک هستند.
کد خبر: ۲۳۴۵۳

باخت نادال در برابر تنیسور آمریکایی/فرصت قهرمانی بدون باخت از دست رفت!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، پنجاه و سومین دوره مسابقات تنیس ۱۵۰۰ امتیازی و ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار دلاری پایان فصل ۲۰۲۲ در تورین ایتالیا آغاز شد. در این رقابت‌ها ۸ تنیسور برتر فصل حضور یافتند که در دو گروه ۴ نفره رقابت می‌کنند و از هر گروه دو تنیسور به دور نیمه نهایی راه می‌یابند. گروه‌ها به نام گروه سبز و قرمز نامگذاری شده است و تیلر فریتز از آمریکا و فلیکس اوژر آلیاسیمه از کانادا برای اولین بار حضور در این رقابت‌ها را تجربه کردند. در این رقابت‌ها اگر تنیسور قهرمان بتواند بدون شکست مسابقات را به پایان ببرد ۱۵۰۰ امتیاز دریافت خواهد کرد.

آلکساندر زورف از آلمان - مدافع عنوان قهرمانی - نتوانسته مجوز حضور در سال ۲۰۲۲ را کسب کند. کارلوس آلکاراس مرد شماره یک جهان از اسپانیا نیز به علت آسیب دیدگی از حضور در این تورنمنت انصراف داد. در این دوره ۳ تورنمنت می‌توانند عنوان مرد شماره یک جهان را در پایان فصل به نام خود قطعی کنند. اگر رافائل نادال اسپانیایی بتواند قهرمان این تورنمنت شود، یک بار دیگر مرد برتر تنیس سال خواهد شد. البته استفانوس سیتسیپاس یونانی اگر بتواند بدون باخت اول شود او نیز مرد شماره یک خواهد شد. اگر هر دو تنیسور ناموفق باشند آنوقت آلکاراس می‌تواند جوانترین مرد شماره یک در رده بندی سال لقب بگیرد.
نتایج مسابقات به این شرح است:
گروه سبز:
کاسپر رود از نروژ (بخت ۳ قهرمانی) ۲ - ۰ فلیکس اوژر آلیاسیمه از کانادا
تیلر فریتز از آمریکا ۲ - ۰ رافائل نادال از اسپانیا (بخت اول قهرمانی)
گروه قرمز:
استفانوس سیتسیپاس از یونان (بخت دو قهرمانی)، دانیل مدویداف از روسیه، آندری روبلف از روسیه و نواک جوکوویچ از صربستان

در سال ۲۰۲۱ آلکساندر زِوِرف از آلمان (بخت ۳ قهرمانی) با برتری ۲ - ۰ بر دانیل مدویداف از روسیه (بخت دو و مدافع عنوان قهرمانی) قهرمان شد.
مسابقات از سال ۲۰۰۹ تا سال گذشته به میزبانی لندن برگزار شده و قبل از آن شهر‌های توکیو، پاریس، بارسلونا، بوستون، ملبورن، استکهلم، هیوستون، نیویورک، فرانکفورت، هانوفر، لیسبون، سیدنی، شانگ‌های و تورین میزبانی این مسابقات را بر عهده داشته اند.

در تنیس پایان فصل که از سال ۱۹۷۰ سابقه برگزاری دارد، راجر فدرر از سوئیس با ۶ قهرمانی رکورددار است و نوواک جوکوویچ از صربستان، پیت سمپراس از آمریکا و ایوان لندل از چکسلواکی سابق با ۵ قهرمانی دوم مشترک هستند./ گلز.

ارسال نظر
آخرین اخبار