۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸
تعداد بازدید: ۱۱۴۹۷۴
وزیر خارجه عمان که به تهران سفر کرده دقایقی قبل در محل وزارت امور خارجه مورد استقبال حسین امیرعبداللهیان همتای ایرانی خود قرار گرفت.
کد خبر: ۲۳۶۴۴

دیدار امیرعبداللهیان با وزیر خارجه عمان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، «سید بدر البوسعیدی» وزیر خارجه عمان که به تهران سفر کرده دقایقی قبل در محل وزارت امور خارجه مورد استقبال حسین امیرعبداللهیان همتای ایرانی خود قرار گرفت.

این دومین سفر وزیر خارجه عمان به تهران در دولت سیزدهم است. او اسفند سال گذشته (۱۴۰۰) نیز به تهران آمد و با همتای ایرانی دیدار و گفتگو کرد. امیرعبداللهیان هم ۲۰ دی ماه ۱۴۰۰ به مسقط و پس از آن به دوحه سفر کرد و با همتای عمانی دیدار و گفتگو کرد.

وزرای خارجه دو کشور چندی پیش تلفنی گفتگو کرده بودند. دو وزیر خارجه ایران در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن اشاره به روابط مثبت دو کشور و اراده طرفین برای استمرار و گسترش و تحکیم مناسبات دوجانبه و همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، آخرین وضعیت مذاکره برای رفع تحریم‌ها را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

امیرعبداللهیان با اشاره به نیات مثبت و سازنده سلطان عمان، از تلاش‌های وزیر خارجه این کشور برای رسیدن به توافقی خوب، قوی و پایدار قدردانی کرد.

علی باقری سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تیر ماه سالجاری در سفر به مسقط با وزیر خارجه عمان دیدار و گفتگو کرد./باشگاه خبرنگاران جوان.

برچسب ها: سیاست خارجی اخبار سیاسی
ارسال نظر
آخرین اخبار