۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۳
تعداد بازدید: ۱۰۵۶۶۰
شورای نظارت بر سازمان صداوسیما با ارسال نامه‌ای به رئیس رسانه ملی از عوامل سریال آقای قاضی قدردانی کرد.
کد خبر: ۲۳۷۱۴

«آقای قاضی» گامی موفق در نمایش مفاهیم حقوقی/ قدردانی از عوامل این سریال

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، پخش سریال ۴۳ قسمتی آقای قاضی به کارگردانی سجاد مهرگان، نویسندگی سید محمد حسینی و تهیه کنندگی احمد شفیعی، از خردادماه سال جاری روز‌های پنجشنبه و جمعه‌ها هر هفته از قاب شبکه دو سیما آغاز شد. بهزاد خلج تنها بازیگر ثابت این سریال در نقش قاضی دادگاه بود و بیش از ۳۰۰ بازیگر که برای اولین بار در تلویزیون ظاهر می‌شوند در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

مجموعه تلویزیونی «آقای قاضی» ساختاری اپیزودیک دارد که در فضای دادگاه و قسمت‌های مختلف این مجموعه، ماجرای پرونده‌های مختلف قضایی را به شکلی عمومی نشان می‌دهد. هر قسمت از این سریال از ۲ اپیزود تشکیل می‌شد که در آن ۲ فرد یا گروه شاکی و متشاکی وارد دادگاه می‌شوند و بعد از بیان مطالبشان قاضی حکم را صادر می‌کند. موضوعات مختلفی همچون سرقت، ضرب و شتم، فروش به غیر، خیانت در امانت، آزار کلامی مزاحمت تلفنی و تهدید، مخدوش کردن پلاک ماشین از جمله موضوعات مطرح شده در این مجموعه هستند.

۶ میلیون بار مشاهده در تلوبیون

مجموعه نمایشی «آقای قاضی» با ثبت بیش از ۶ میلیون تماشای محتوای آرشیو در سامانه تلوبیون، یکی از پربیننده‌ترین مجموعه‌های تلویزیونی این سامانه به شمار می‌رود. قسمت اول این مجموعه با ثبت ۲۷۷ هزار بار مشاهده پربیننده‌ترین و قسمت پایانی آن با ثبت ۴۷ هزار بازدید کم‌ترین میزان مخاطب را به ثبت رسانده است.

اخیرا شورای نظارت بر سازمان صداوسیما با ارسال نامه‌ای به پیمان جبلی رئیس رسانه ملی، از عوامل مجموعه تلویزیونی آقای قاضی قدردانی کرده است. در نامه قدردانی شورای نظارت بر سازمان صداوسیما از سریال آقای قاضی، با اشاره به برخورداری این سریال از ساختار فرمی و روایی منسجم و استاندارد، نکته برجسته سریال آقای قاضی، استفاده از ساختار دراماتیک و داستانی برای آموزش اطلاعات مفید حقوقی به مخاطبان عنوان شده است.

انتقال مفاهیم مهم با محوریت درام

شورای نظارت بر سازمان صداوسیما آقای قاضی را گامی موفق در حوزه نمایش و داستان برای شناساندن مفاهیم و اطلاعات حقوقی که مردم از آن اطلاعات ناکافی دارند عنوان کرده و عملکرد سازندگان این اثر را قابل تحسین دانسته است.

این شورا در پایان ضمن لزوم حمایت و تقدیر از سازندگان آقای قاضی، خواهان توجه بیشتر به قالب‌های نمایشی و داستانی برای انتقال مفاهیم و موضوعات مهم و تغییر رویکرد در برنامه سازی و حرکت به سمت ساخت آثار خلاقانه با محوریت درام و به دور از شعارزدگی و کلیشه پردازی شده است./ فارس

برچسب ها: سازمان صدا و سیما سریال تلویزیونی
ارسال نظر
آخرین اخبار