۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۳
تعداد بازدید: ۲۸۲۵۲۳۸
رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به قانون اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها گفت: در فردو ظرفیت غنی سازی را از ۲۰ درصد به ۶۰ درصد رسانده ایم.
کد خبر: ۲۳۸۴۰

افزایش ظرفیت غنی سازی در راستای قانون اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، محمد اسلامی  رئیس سازمان انرژی اتمی امروز چهارشنبه (دوم آذر) در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: همانطور که قبلا اعلام شده بود رفتار سیاسی و اقداماتی که از جنس عدم توجه  به روند مذاکرات باشد، حتما دارای عمل متقابل خواهد بود سازمان انرژی اتمی در راستای قانون اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها در سایت فردو و نطنز ظرفیت جدیدی را برای غنی سازی ایجاد کرد.

وی افزود: همه این عملیات‌ها در چارچوب مقررات آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار دارد؛ در نطنز گازدهی به زنجیره‌های جدیدی را آغاز کردیم در فردو ظرفیت غنی سازی را از ۲۰ درصد به ۶۰ درصد رسانده ایم. همچنین در گام تکمیلی که در حال اقدام است سانتریفوژ‌های جدید را جایگزین نسل اول خواهیم کرد.

اسلامی تصریح کرد: همانطور که مدیر کل آژانس در بیاناتش در شورای حکام به آن اشاره کرد؛ فشار سیاسی و قطعنامه راه‌حل موضوع نیست، ملاک و معیار برای حل و فصل موضوعات این نوع رفتار‌ها نیست که موارد اتهامی را مجدد دامن بزنند.

وی گفت: این موضوع رفتار حرفه‌ای آژانس را می‌طلبد که فعال باشد و در جهت پیشبرد برنامه توافق که مطابق با توافق ۲۰۱۵ است بتواند اثر بخشی داشته باشد. آمریکا که از این سند خارج شده، نه تنها به تعهداتش عمل نکرده بلکه مانع از اقدامات دیگران هم شده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: امیدواریم اگر روزی بخواهند به توافق پایبند باشند به همان متن، چارچوب و ضوابط برگردند و بیش از این با عملیات روانی و جو سازی سیاسی بخواهند حقوق ملت ایران را تضعیف کنند.

پایان پیام/

ارسال نظر
آخرین اخبار