۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۹
تعداد بازدید: ۶۶۹۴۴
ارتش آمریکا هواپیماهای بدون سرنشین را برای تحویل تجهیزات پزشکی در سناریوهای خطرناک میدان نبرد به رزمندگان مجروح، آزمایش کرده است.
کد خبر: ۲۳۸۷۰

آزمایش پهپاد برای رساندن تجهیزات پزشکی به میدان نبرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، در جریان رزمایشی که ایالات متحده در کالیفرنیا با همک h ری ارتش سایر کشور‌ها برگزار کرده است، هواپیما‌های بدون سرنشین خون مصنوعی و سایر تجهیزات پزشکی لازم را به عنوان بخشی از پروژه کریمسون برای سربازان پرتاب کردند.

این نوع فناوری در شرایطی به کار گرفته می‌شود که فرستادن افراد پیاده برای دریافت کمک امن نخواهد بود.

این پهپاد یک هواپیمای عمود برخاست و فرود است، بنابراین برای انجام این ماموریت‌های نجات نیازی به باند یا مکانیزم پرتاب ندارد.

ناتان فیشر، رئیس بخش رباتیک پزشکی و سیستم‌های خودمختار در مرکز تحقیقات پزشکی از راه دور و فناوری پیشرفته ارتش ایالات متحده، در بیانیه‌ای اعلام کرد: پروژه کریمسون یک سرمایه‌گذاری مشترک برای ایجاد و تطبیق یک سیستم هوایی بدون سرنشین برای پشتیبانی از مأموریت‌های پزشکی است.

این پهپاد زمانی که تخلیه مجروحان گزینه مناسبی نیست از مراقبت‌های پزشکی صحرایی پشتیبانی می‌کند و می‌تواند واحد‌های خون کامل و سایر موارد مهم را در یخچال مستقل نگهداری کند و آن‌ها را به پزشکان صحرایی منتقل کند. ارتش آمریکا از پهپاد FVR-۹۰ ساخت L ۳ Harris در پروژه Crimson استفاده خواهد کرد.

در هنگام پرواز، این هواپیما به عنوان یک هواپیمای بال ثابت به مدت ۱۲ تا ۱۸ ساعت پرواز می‌کند و می‌تواند این کار را از زمین و دریا انجام دهد و ظرفیت حمل بار تا ۱۰ کیلوگرم را دارد.

محققان دانشگاه جانز هاپکینز برای اولین بار در سال ۲۰۱۵ نشان دادند که می‌توان خون را با پهپاد‌ها تحویل داد. یک مطالعه که در شماره آوریل ۲۰۲۲ مجله سلامت جهانی Lancet منتشر شده نشان داده است که تحویل خون توسط هواپیما‌های بدون سرنشین در مناطق روستایی و کوهستانی آفریقا سریع و ایمن است./ باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها: پهباد تجهیزات پزشکی فناوری‌های نوین
ارسال نظر
آخرین اخبار