۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱
تعداد بازدید: ۱۶۴۸۱۴
مدیرکل روابط عمومی جمعیت هلال احمر به ریکال آنتی‌بیوتیک‌های وارداتی واکنش نشان داد.
کد خبر: ۲۳۹۱۹

واکنش هلال احمر به ریکال آنتی‌بیوتیک‌های وارداتی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، اشکان موسوی مدیرکل روابط عمومی جمعیت هلال احمر در واکنش به حواشی پیش آمده درباره محموله آنتی بیوتیک‌های وارداتی توسط جمعیت هلال احمر گفت: پیرو کمبود دارو‌های آنتی بیوتیک در کشور، به سفارش سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با همکاری وزارت امور خارجه، محموله آنتی‌بیوتیک در تاریخ ۷ آبان ماه از هند وارد شد.

وی عنوان کرد: شرکت بازرگانی سهاکیش هلال احمر پیرو درخواست‌های سازمان غذا و دارو، بنا بر انجام وظایف بشردوستانه حمل‌ونقل محموله فوق را بر عهده گرفت و بلافاصله پس از ورود محموله، طی مراحل قانونی آنتی‌بیوتیک‌ها برای توزیع در بین شرکت‌های پخش مورد تائید سازمان غذا و دارو، به آن سازمان تحویل شد. این در حالیست که سه هفته پس از ورود دارو‌های مذکور به شرح فوق، سازمان غذا و دارو طی نامه‌ای تعداد محدودی از یک بچ مشخص را ریکال کرده است. با توجه به توضیحات فوق، پاسخگویی در این خصوص بر عهده سازمان غذا و دارو است.

به گفته، محمد پیکان پور مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو با بیان این که دارو‌های وارداتی هم مانند دارو‌های داخلی به لحاظ اندازه گیری ماده مؤثره توسط سازمان غذا و دارو بررسی و کنترل کیفی می‌شوند، گفت: در بررسی‌های صورت گرفته ۲ درصد از سوسپانسیون‌های کوآموکسی کلاو ابوت به علت ناکافی بودن جزئی میزان ماده موثره نسبت به دامنه مجاز مورد تایید سازمان غذا و دارو قرار نگرفت و به همین دلیل جمع آوری شد./ فارس

برچسب ها: آنتی بیوتیک هلال احمر ایران سازمان غذا و دارو
ارسال نظر
آخرین اخبار