۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷
تعداد بازدید: ۶۴۰۸۱
یک جامعه شناس گفت: برای «سگ‌گردانی» باید قوانینی به تصویب برسد، اما این قوانین باید به اندازه کافی قاطع باشد.
کد خبر: ۲۴۵۵۸

سگ‌گردانی به تصویب قوانین قاطع نیاز دارد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، حسین باهر، درباره ضرورت اعمال محدودیت و مقررات برای سگ‌گردانی در محیط‌های عمومی، اظهار کرد: سگ‌گردانی یکی از رفتار‌های ناهنجار است که در جامعه‌مان مشاهده می‌کنیم و برخی افراد پیر و جوان به آن روی آورده‌اند و علاقه به داشتن حیوان خانگی دارند.

وی ادامه داد: برای بسیاری از آن‌ها فرقی نمی‌کند که با حیوان خانگی خود در معابر عمومی باشد یا سایر محیط‌ها، اما لازم است فردی که به سگ‌گردانی اقدام کرده خود را موظف به رعایت نزاکت و نظافت کند؛ در حالی که گاهی سگ‌ها به عابرین حمله‌ور می‌شوند و فضولاتشان نظافت محیط عمومی را بر هم می‌زند.

این جامعه‌شناس تصریح کرد: انجام هر امری نیازمند قوانین و رعایت پروتکل است؛ قوانین و پروتکل این موضوع نیز در سطح جهانی و سازمان ملل تعریف شده است و به طور قطع باید به فکر تصویب قوانینی در این زمینه باشیم و آن را به خوبی اجرا کنیم.

باهر خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات جامعه ما این است که برای بسیاری از موضوعات بعد از اینکه به کشورمان وارد شد، به فکر دست و پا کردن فرهنگ آن می‌افتیم در حالی که ابتدا باید زمینه‌های فرهنگی آن فراهم شود.

وی گفت: فرهنگ نگهداری و حضور در محیط‌های عمومی و همچنین رعایت قوانینی که در این خصوص وضع می‌شود، باید بین مردم افزایش یابد علاوه بر این مسئولان مربوطه باید توجه داشته باشد که قوانین باید به اندازه کافی قاطع باشد تا به اجرای درست و دقیق آن کمک کند./ تسنیم

برچسب ها: سگ گردانی جامعه شناسی قوانین
ارسال نظر
آخرین اخبار