۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
تعداد بازدید: ۱۰۷۴۰۹
میزان صادرات نفت روسیه برابر با ۸۷۶ هزار بشکه در روز بوده است که ۶۲۶ هزار بشکه آن از طریق دریای بالتیک صادر شده است. در عین حال صادرات نفت روسیه از بنادر این کشور در دریای سیاه نیز ۴۷ درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۲۶۴۰۶

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، آمار‌ها حاکی از آن است که طی هفته گذشته صادرات نفت روسیه از طریق دریا به بالاترین میزان در ۱۰ ماه گذشته رسیده است. درواقع در این مدت روسیه ۳.۸ میلیون بشکه نفت بیشتری را با استفاده از حمل و نقل دریایی صادر کرده است که ۳۰ درصد افزایش داشته است.

این میزان صادرات نفت روسیه برابر با ۸۷۶ هزار بشکه در روز بوده است که ۶۲۶ هزار بشکه آن از طریق دریای بالتیک صادر شده است. در عین حال صادرات نفت روسیه از بنادر این کشور در دریای سیاه نیز ۴۷ درصد افزایش یافته است.

درواقع میزان صادرات نفت روسیه از دریا در هفته منتهی به ۱۳ ژانویه ۵۵۰ هزار بشکه در روز افزایش یافته و به بیش از ۳ میلیون بشکه در روز رسیده است. آمار‌ها نشان می‌دهد که روسیه صادرات نفت خود به آسیا را افزایش داده و عملا محموله‌ای برای اروپا ارسال نکرده است.

از روز ۵ دسامبر اتحادیه اروپا، کشور‌های گروه ۷ و استرالیا سقف قیمت ۶۰ دلار در هر بشکه را برای نفت روسیه تعیین کرده‌اند. اقدام مشابهی نیز از سوی کشور‌های کانادا، آمریکا، ژاپن و انگلیس علیه روسیه به اجرا درآمدند.

این تحریم‌ها باعث شده تا مدت زمان انتقال نفت روسیه به مشتریان افزایش یابد، در حالی که تا پیش از این روسیه طی حدود یک هفته محموله‌های خود را به هلند یا لهستان ارسال می‌کرد، اما حالا رسیدن این محموله‌ها به هند حدود یک ماه زمان می‌برد.

پایان پیام /بلومبرگ

ارسال نظر
آخرین اخبار