۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰
تعداد بازدید: ۱۲۴۶۴۹
وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: طرح کالابرگ الکترونیکی که از دو روز قبل در استان هرمزگان به شکل اختیاری آغاز شده ادامه پیدا می‌کند و در صورت موفقیت در سایر استان‌ها هم اجرا می‌شود.
کد خبر: ۲۶۴۴۷

پرداخت 180 هزار میلیارد تومان بدهی دولت به تأمین اجتماعی/ آغاز کالابرگ الکترونیکی در هرمزگان

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، صولت مرتضوی امروز در ارتباط زنده با شبکه خبر در مورد جلسه رئیس‌جمهور در وزارت کار گفت: بزرگترین تسویه بانکی بدهی دولت به صندوق تأمین اجتماعی و به بانک‌های زیرمجموعه وزارت تعاون امروز انجام شد. بانک‌های زیرمجموعه وزارت کار شامل توسعه تعاون و رفاه کارگران از حالت ناترازی بیرون آمدند و به تراز مثبت رسیدند و سرمایه این بانک‌ها با افزایش سرمایه مثبت شد.

وزیر تعاون همچنین گفت: یکی دیگر از تصمیمات امروز، پرداخت بدهی‌های دولت به صندوق تأمین اجتماعی است که ۱۸۰ هزار میلیارد تومان از بدهی دولت به صندوق اجتماعی تأمین و پرداخت شد. در گذشته دولت‌های قبلی ۶۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی دولت برای دولت سیزدهم فراهم کرده بودند که در این دولت تاکنون ۲۰۰ هزار میلیارد تومان از این بدهی تسویه شده و در لایحه بودجه سال آینده هم ارقام مهمی در قالب تبصره‌های ۱۴، ۱۶، ۱۷ و ۱۸ پیش‌بینی شده است و بناست با اصلاحات سنجه‌ای و پایداری منابع و مصارف در صندوق‌ها برسیم و در آینده شاهد هم‌ترازی صندوق تأمین اجتماعی باشیم و ناترازی‌ها رفع شود.

وی همچنین گفت: رئیس‌جمهور در این جلسه دوباره بر رفع فقر مطلق و بر معیشت جامعه تأکید کرد.

وزیر کار همچنین ادامه داد: طرح کالابرگ الکترونیکی از دو روز قبل در استان هرمزگان به شکل اختیاری آغاز شده و قرار است ۱۰ قلم کالای پروتئینی به مردم داده شود و مردم می‌توانند با اختیار خود یا از کالابرگ الکترونیکی یا از یارانه نقدی استفاده کنند.

وی اظهار داشت: طرح کالابرگ الکترونیکی ادامه پیدا می‌کند و در صورت موفقیت در سایر استان‌ها هم اجرا می‌شود.

به گفته مرتضوی، در این طرح ۱۰ قلم کالای پروتئینی براساس قیمت پایه شهریور ۱۴۰۰ به متقاضیان داده می‌شود و مابه‌التفاوت آن با یارانه نقدی پرداخت می‌شود و اگر قیمت کالا‌ها افزایش پیدا کند، تمهیداتی در این زمینه درنظر گرفته می‌شود.

پایان پیام/فارس

ارسال نظر
آخرین اخبار