۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۷
تعداد بازدید: ۳۱۳۸۶۷
مرگ و از دست دادن را میتوان غمگین ترین حس انسان توصیف کرد اما در عصر حاضر هزینه های کفن و دفن و اغراق برخی مداحان برای گرفتن اشک بیشتر ، در حال گرفتن صفت تفضیلی ترین در احساس غم هستند.
کد خبر: ۲۶۴۷۸
نویسنده : قادر نصیری ترزنق

مرگ یکبار، شیون قیمت قبر و مرثیه مداحان ناتمام!


پایگاه خبری تحلیلی خطوط: ۲۹ دی ماه ۱۴۰۱ در مراسم تشییع و خاکسپاری پسر جوان یکی از دوستان در یکی از شهرستان‌های استان تهران شرکت کردم.
قبل از ظهر
۱- سر مزار از دوستان شنیدم قیمت یک قبر را در امامزاده ابراهیم شهرستان ملارد ۵۰ میلیون تومان محاسبه کرده‌اند!
سئوال: - مبنای قیمت گذاری برای فروش یک قبر چیست؟
- بابت چه خدماتی ۵۰ میلیون تومان برای یک قبر دریافت می‌کنند؟
- چه مبلغ از ۵۰ میلیون تومان را بابت عوارض به شهرداری می‌پردازند؟
- چه مبلغ از ۵۰ میلیون تومان را مالیات می‌پردازند؟
- اخذ عوارض و مالیات مگر برای ارایه خدمات به همین مردم نیست که هنگام خاکسپاری عزیزانشان از آن‌ها مبالغ هنگفت میلیونی بابت یک قبر می‌ستانند؟
انتظار می‌رود متولیان امر در شهرستان مذکور فروش قبر به قیمت فوق را تکذیب و قیمت واقعی قبر را توأم با چرایی چنان قیمت گذاری اعلام نمایند.
بعد از ظهر
۲- مراسم در حسینیه آذربایجانی‌های مقیم فردیس بر پا بود، اما یکی از مداحان دمار از روزگار صاحب عزا و باقی شرکت کنندگان در مراسم درآورد!
مگر در آیات و روایات دینی ما بار‌ها و بار‌ها نیامده است که با مرگ یک انسان، زندگی او به پایان نمی‌رسد، بلکه از منزل دنیا به منزل آخرت سفر می‌کند. پس، اینهمه نمک پاشیدن توسط مداحان بر روی زخم داغ دیدگان از مرگ یک عزیز برای چیست؟
امیدواریم مرثیه سرایان عزیز به احترام مصیبت اباعبدالله الحسین، در مراسم عزاداری و هنگام رحلت هر انسانی، تسلی دهنده و آرام بخش آلام خانواده‌های مرحومان و بازماندگان آن‌ها باشند.

برچسب ها: مرگ و میر مرگ هزینه زندگی هزینه کفن و دفن قبر خرید قبر
ارسال نظر
سیدمحمدآهنچی
۲۲:۳۳ - ۰۱ بهمن ۱۴۰۱
تو بروجرد بالای۱۰۰ملیون ه۲ّبرابر نهار یا شامم بالای این مبلغه
آخرین اخبار