۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵
تعداد بازدید: ۹۵۵۸۵
معاون پرستاری وزارت بهداشت، از بازتعریف شاخص های پرستار به جمعیت و پزشک در کشور خبر داد.
کد خبر: ۲۶۴۷۹

باید به هوشمندسازی فضای سلامت توجه داشته باشیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، عباس عبادی، در اولین جلسه آموزش و توسعه مهارت‌های عمومی و اختصاصی تیم پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تهران، افزود: جمع شدن ما در اینجا نشان دهنده نیاز به ارتقا خدمات پرستاری است. بدون شک ویترین حوزه درمان و بستری بیماران، پرستاری و مدل رویکرد پرستاری در بیمارستان‌ها است.

وی گفت: نظام سلامت بعد از وزارت آموزش و پرورش به عنوان دومین مقام حاکمیتی، بزرگ‌ترین جمعیت را در خود جا می‌دهد؛ بالغ بر ۵۲۰ هزار نفر در نظام سلامت کشور مشغول خدمت هستند که دانشگاه علوم پزشکی تهران یکی از بزرگ‌ترین بخش‌های ارائه کننده خدمت است.

عبادی ادامه داد: در نظام سلامت، بخش قابل توجهی از خدمت به عهده تیم پرستاری است. ما باید به عنوان یک اثر ماندگار از خودمان، قوام، ساختار و مدل مراقبتی را به سمتی ببریم که در دنیا و در مقابل چالش‌های بزرگ آینده آماده باشیم.

وی افزود: بیمارستان‌های برتر، بیمارستان‌هایی خواهند بود که با شناسایی فرآیند‌های مختلف مراقبتی و درمانی، حذف فرآیند‌های زائد، ارتقا فرآیند‌های موجود، بتوانند خدمت با کیفیت و در دسترس برای مردم محیا کنند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: در دولت سیزدهم با نگاهی که به توسعه خدمات سلامت به عنوان یک بخش حاکمیتی وجود دارد در حوزه پرستاری هم اتفاقات خوبی در حال رخداد است. شاخص‌های پرستار به جمعیت و پزشک در حال بازتعریف است. نقش آوری بیشتری در حوزه سلامت خواهیم داشت و این ضریب نفوذ ما را تقویت خواهد کرد. ما باید به هوشمندسازی فضای سلامت توجه داشته باشیم./ مهر

برچسب ها: نظام سلامت جامعه پرستاری عباس عبادی
ارسال نظر
آخرین اخبار