۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶
تعداد بازدید: ۱۰۷۷۹۶
یک نماینده مجلس، چالش های حوزه سلامت را فرابخشی دانست و خواستار کمک سازمان برنامه و بودجه و دولت به وزارت بهداشت شد.
کد خبر: ۲۶۵۳۲

سرچشمه مشکلات در حوزه سلامت فرابخشی است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، فریدون عباسی، با اشاره به عملکرد وزارت بهداشت در واکسیناسیون عمومی و مهار بحران کرونا در کشور، گفت: تلاش کادر سلامت و وزیر بهداشت در شرایط تحریم‌ها و مشکلاتی که کشور دارد، قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه عمده مشکلاتی که در حوزه نظام سلامت وجود دارد نیز فرابخشی است، افزود: اگر بیمارستان‌ها در اداره امور خود مشکلاتی دارند یا حقوق و مزایای کارکنان رضایت بخش نیست، این مشکلات به وزیر بر نمی‌گردد، بلکه سازمان برنامه و بودجه، دولت و سایر بخش‌ها باید به کمک نظام سلامت بیایند تا با رفع این مشکلات، سلامت مردم و جامعه ارتقا یابد.

عباسی اضافه کرد: با استیضاح هیچ وزیری پیش از اینکه کارنامه عملکرد حداقل دو ساله آن وزیر به سرانجام برسد و بررسی شود، موافق نیستم. نگاه برخی افراد به وزرای دولت، نگاه حزبی است؛ در صورتی که وزرا در کشور ما از سیستم حزبی انتخاب نمی‌شوند. بلکه عموماً وزرایی هستند که با برنامه‌های دولت هماهنگ هستند.

وی تصریح کرد: حتی در بحث کمبود‌های دارویی، اگر عمیق به موضوع نگاه کنیم، سرچشمه این مشکلات فرابخشی است و بخش زیادی از آن ناشی از انباشت مشکلات طی سال‌های متمادی بوده است./ مهر

برچسب ها: نظام سلامت هیأت دولت وزارت بهداشت نماینده مجلس
ارسال نظر
آخرین اخبار