۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶
تعداد بازدید: ۱۲۱۷۲۱
محققان یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید لوله های نانوکامپوزیتی مقاوم به خوردگی شدند و این محصول جایگزین نمونه آلمانی شده است.
کد خبر: ۲۶۶۳۸

تولید لوله‌های نانوکامپوزیتی با مقاومت شیمیایی بالا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، عطیه اندخشیده، مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان با بیان اینکه در این شرکت لوله‌هایی برای صنعت نفت، گاز و پتروشیمی تولید می‌شود، گفت: این شیشه‌ها از الیاف شیشه و انواع مختلف رزین تولید می‌شوند.

وی با بیان اینکه این لوله‌های کامپوزیتی نسبت به لوله‌های فلزی کاربردی در صنعت نفت و گاز مقاومت بالایی در برابر خوردگی دارند، افزود: استحکام لوله‌های کامپوزیتی شبیه محصولات فلزی است، اما مقاومت شیمیایی بسیار بالایی دارند.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان با بیان اینکه این لوله‌ها را متناسب با محیط‌هایی که دچار خوردگی می‌شود تولید کردیم، گفت: این لوله‌ها علاوه بر پتروشیمی، نفت و گاز می‌تواند در صنعت آب و فاضلاب نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

وی با اشاره به عمر این‌لوله‌ها در صنعت گفت: طی آزمایش‌هایی که داشتیم عمر این محصول ۵۰ سال تخمین زده شده است.

اندخشیده در پاسخ به این سوال که در تولید این لوله‌ها از مواد اولیه ایرانی بهره برده شده یا خیر گفت: برای تولید محصولات شرکت از مواد اولیه موجود در کشور استفاده می‌کنیم؛ همچنین در تولید از تکنولوژی نانو بهره می‌بریم و تاییدیه نانو مقیاس این محصول را از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو اخذ کرده ایم.

مدیر شرکت دانش بنیان با اشاره به ویژگی‌های این محصول عنوان کرد: مقاومت به سایش و خوردگی و خواص الکتریکی ویژگی‌های این لوله هاست./ مهر

برچسب ها: شرکت دانش بنیان تولید دانش بنیان پتروشیمی نفت و گاز
ارسال نظر
آخرین اخبار