۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۲
تعداد بازدید: ۶۹۷۸۵
محمدی گفت: با توجه به کمبودهای دارویی که از ابتدای سال در کشور به‌وجود آمد، سازمان غذا و دارو برای ۱۷ مورد مجوز واردات صادر کرد و به فوریت ظرفیت تولید شرکت‌های دارویی افزایش یافت و علاوه بر واردات، سعی داریم کمبودهای دارویی را تا پایان سال تا درصد زیادی برطرف کنیم.
کد خبر: ۲۶۶۴۶

کمبودهای دارویی را تا پایان سال تا درصد زیادی برطرف می‌کنیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، سید حیدر محمدی با بیان اینکه داروی برند جزو کمبودهای دارویی محسوب نمی‌شود، گفت: واردات داروهایی که دارای مشابه تولید داخل هستند ممنوع است مگر اینکه تامین کننده داخلی توان تامین کل نیاز بازار را نداشته باشد و این دسته از داروها در لیست کمبودها محسوب نمی‌شوند.

رئیس سازمان غذا و دارو افزود: میزان تامین دارو‌های پیوند نسبت به قبل افزایش قابل توجهی پیدا کرده و موجودی دارو‌ها افزایش یافته است.

وی اظهارداشت: رسانه‌ها چشم بینای سازمان غذا و دارو در جامعه هستند و مسائل حوزه دارو و دغدغه بیماران را گزارش می‌دهند، در این راستا از اصحاب رسانه می‌خواهیم در صورت ملاحظه کمبود دارو موارد را به صورت مصداقی (نام دارو) اطلاع رسانی کرده تا پاسخ مناسب را به مخاطبان منعکس کنند.

محمدی ادامه داد: با توجه به کمبود‌های دارویی که از ابتدای سال در کشور به‌وجود آمد، سازمان غذا و دارو برای ۱۷ مورد مجوز واردات صادر کرد و به فوریت ظرفیت تولید شرکت‌های دارویی افزایش یافت و علاوه بر واردات، سعی داریم کمبود‌های دارویی را تا پایان سال تا درصد زیادی برطرف کنیم.

به گفته وی، مصرف آنتی بیوتیک با کمک داروسازان بالینی و بیمارستانی و بخشی از طریق اقتصادی، منطقی‌تر شد و با اصلاح الگو در یکی از بیمارستان‌ها ماهیانه یک میلیارد تومان هزینه‌های غیرمنطقی مرتبط با دارو و تجهیزات کاهش یافت./ ایرنا

برچسب ها: رئیس سازمان غذا و دارو سید حیدر محمدی کمبود دارو دارو
ارسال نظر
آخرین اخبار