۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۶
تعداد بازدید: ۱۶۸۱۳۸۵
رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه التهاب بازار سکه و طلا فروکش کرده، از احتمال نوسان ۲ تا ۵ درصدی قیمت ها در سال آینده خبر داد.
کد خبر: ۲۸۳۰۴

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه در سال ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، نادر بذرفشان رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران، با اشاره به وضعیت بازار سکه و طلا گفت: در بازار ثبات خوبی برقرار شده و قیمت‌ها از پیش بینی‌ها هم بیشتر کاهش یافته است و به نظر نمی‌رسد کاهش یا افزایش گسترده‌ای در قیمت‌ها داشته باشیم.

وی با بیان اینکه روند کاهشی بازار سکه و طلا متاثر از کنترل نرخ ارز و اخبار مثبت سیاسی بود، گفت: با وجود اینکه انس جهانی طلا در آغاز این هفته ۱۱ دلار افزایش یافته است، اما روند بازار داخلی کاهشی بود.

بذرافشان با تاکید بر اینکه التهاب بازار سکه و طلا فروکش کرده است، تصریح کرد: هر خبر سیاسی و اقتصادی که در روز‌های آینده منتشر شود می‌تواند در بازار اثرگذار باشد، اما به نظر نمی‌رسد که این تاثیر منجر به تغییر قیمت چشمگیری شود.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به اینکه حباب سکه هنوز تخلیه نشده است گفت: حباب سکه از ۶ تا ۶ میلیون ۵۰۰ هزار تومان به ۴ میلیون تومان رسیده است. حباب نیم سکه حدود ۵ میلیون تومان شده و حباب ربع سکه نیز ۴ میلیون تومان است.

وی درباره روند بازار طی روز‌های آینده نیز گفت: کاهش گسترده قیمت طلا و سکه اکنون بازار را به ثبات رسانده و بعید است در روز‌های پیش رو کاهش یا افزایش چشمگیری داشته باشیم. بنابرین مردم می‌توانند معاملات عادی خود را در بازار مصنوعات طلا انجام دهند.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره وضعیت طلا در ابتدای سال ۱۴۰۲ افزود: پیش بینی ما برای تغییرات قیمت طلا و سکه در ابتدای سال آینده نوسان قیمتی در حدود ۲ تا ۵ درصد است.

وی درباره تاثیر عرضه گواهی شمش طلا و ربع سکه در بورس بر بازار سکه و طلا نیز گفت: اقدامات بانک مرکزی در این خصوص می‌تواند بر بازار اثرگذار باشد و به ثبات بیشتر قیمت طلا و سکه کمک کند، اما باید منتظر ماند نحوه دقیق این عرضه‌ها تعیین شود.

بذرافشان با اشاره به وضعیت عرضه و تقاضا در بازار طلا و سکه گفت: در عرضه بازار مشکلی وجود ندارد، اما تقاضا با توجه به افت قیمتی روز‌های اخیر کاهش داشته است. با توجه به در پیش بودن ماه رمضان احتمال کاهش تقاضا وجود دارد./ اقتصاد آنلاین

برچسب ها: قیمت طلا قیمت سکه سال 1402 پیش بینی بازارها پیش بینی طلا
ارسال نظر
آخرین اخبار