۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱
تعداد بازدید: ۲۱۵۷۸۵۷
فلاحی در صحن مجلس گفت: با بیان اینکه مجلس در رأس امور بوده و باید در این راستا اقدام کند، گفت: کشف حجاب ساماندهی شده بود و دشمن روی آن برنامه ریزی کرده است. اگر دستگاه‌های دیگر می‌خواستند اقدامی کنند تا به امروز انجام داده بودند. نقش دستگاه اجرایی و قضائی در این مورد مشخص نیست.
کد خبر: ۲۸۳۳۳

مردم مطالبه رسیدگی به وضعیت ناهنجار حجاب را دارند/نقش دستگاه اجرایی و قضائی در این مورد مشخص نیست

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، احمدحسین فلاحی در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۲۳ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی ضمن تقدیر از کمیسیون فرهنگی مجلس به دلیل تهیه گزارش در زمینه عفاف و حجاب، گفت: کمیسیون فرهنگی مدت هاست و از زمان آغاز اغتشاشات تاکنون به دنبال تهیه این گزارش بود و آن را تدوین کرد.

وی تاکید کرد: حجاب یک بحث شرعی است و همه ما متعهدیم که نسبت به آن التزام داشته باشیم. از سوی دیگر این مسئله قانون کشور بوده و کسی حق زیر پا گذاشتن آن را ندارد. مردم مطالبه رسیدگی به وضعیت ناهنجار حجاب را دارند.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس در رأس امور بوده و باید در این راستا اقدام کند، گفت: کشف حجاب ساماندهی شده بود و دشمن روی آن برنامه ریزی کرده است. اگر دستگاه‌های دیگر می‌خواستند اقدامی کنند تا به امروز انجام داده بودند. نقش دستگاه اجرایی و قضائی در این مورد مشخص نیست.

وی با اشاره به اینکه مجلس در زمینه عفاف و حجاب طرحی آماده کرده که باید در گزارش کمیسیون فرهنگی به صورت کامل قرائت می‌شد، افزود: طرح امروز مجلس می‌توانست به رأی نمایندگان گذاشته شود تا قانون در این زمینه مصوب شود، اما در گزارش امروز فقط این مسئله آمده بود که دستگاه‌ها کوتاهی کردند.

عبدالرضا مصری که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت، در پاسخ به این تذکر گفت: در این زمینه دولت لایحه‌ای را که مدنظر دارد، باید به مجلس ارائه کند و اگر این لایحه به مجلس ارائه شود، مجلس به آن ورود می‌کند.

وی تاکید کرد: جا دارد از قاطبه خواهران و دخترانی که به احکام الهی التزام عملی دارند، تشکر کنیم. ممکن است این افراد که تردد زیادی ندارند به چشم نیایند، اما از آنها سپاسگزاریم که احکام الهی را رعایت می‌کنند.

برچسب ها: احمدحسین فلاحی عبدالرضا مصری کشف حجاب
ارسال نظر
آخرین اخبار