۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
تعداد بازدید: ۸۵۸۸۵
مدیر دفتر نظارت و بهسازی نیروگاه‌های کشور گفت: با اضافه شدن نیروگاه‌های جدید به ظرفیت نیروگاهی کشور تا امروز ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی از ۷۴ هزار مگاوات فراتر رفت و مجموع ظرفیت نیروگاه‌های کشور در حال حاضر بیش از ۹۰ هزار و ۸۰۰ مگاوات رسیده است.
کد خبر: ۲۸۵۵۴

۱۰۷ هزار مگاوات تعمیرات نیروگاهی با هدف تامین برق تابستانی

 

ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی از ۷۴ هزار مگاوات فراتر رفت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، علی عبدلی مدیر دفتر نظارت و بهسازی نیروگاه‌های کشور درباره ورود ۷ هزار مگاوات نیروگاه جدید به مدار تولید برق کشور گفت: در سال جاری با نصب ۲۶ واحد نیروگاه حرارتی جدید، شاهد رشد ظرفیت نصب شده نیروگاه‌ها بودیم.

وی افزود: با ارتقای توان ۲۸۶ واحدنیروگاهی موجود، بیش از ۱۰ هزار و ۳۵ مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌ها اضافه شده است که دو مورد اخیر، ۵ هزار مگاوات ظرفیت داشتند.۲ هزار مگاوات نیز مربوط به واحدهای نیروگاهی بخش صنایع تجدیدپذیر و تولید پراکنده بود که مجموعا ظرفیت ۷ هزار مگاوات اضافه شد.

این مقام مسئول گفت: با اضافه شدن نیروگاه‌های جدید به ظرفیت نیروگاهی کشور تا امروز ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی از ۷۴ هزار مگاوات فراتر رفت و مجموع ظرفیت نیروگاه‌های کشور در حال حاضر بیش از ۹۰ هزار و ۸۰۰ مگاوات رسیده است.

ضریب آمادگی  ۹۸ درصدی جهت تولید نیروگاه‌ها در تابستان

وی تاکید کرد: این ظرفیت نیروگاه‌های جدید می‌تواند خیلی به تامین نیاز کشور به برق در تابستان آینده کمک کند؛ رشد نیاز مصرف در کشور زیاد است و شبکه برق باید پاسخگوی آن باشد. در تابستانی که گذشت، ضریب آمادگی جهت تولید نیروگاه‌ها در تابستان، به ۹۸ درصد رسید که رقم بسیار بالایی در سطح دنیاست.

مدیر دفتر نظارت و بهسازی نیروگاه‌های کشور ادامه داد:با نصب واحدهای بخش بخار نیروگاه‌های ترکیبی و نصب و احداث واحدهای نیروگاهی جدیدبا بهره وری بالا، بهره وری نیروگاه‌های کشور بیش از ۳۹ درصد شد.

وی در ادامه درباره اقداماتی که برای سال آینده انجام خواهد شد، گفت: علاوه بر نصب واحدهای جدید، بحث تعمیرات واحدهاست. امسال ۱۰۷ هزار مگاوات تعمیرات در دست اجرا داریم. درصد قابل قبولی تا کنون انجام شده است و امیدواریم در تابستان سال آینده، بتوانیم تابستان بدون خاموشی را تجربه کنیم.

برچسب ها: #احمدعلی عبدلی #صنعت برق #مصرف برق #نیروگاه برق
ارسال نظر
آخرین اخبار