۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴
تعداد بازدید: ۱۶۶۷۴۲
گرگان- مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مهر ماندگار عنوان کرد؛
مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مهر ماندگار گلستان ضمن یادآوری این نکته که استان ظرفیت خوبی در بخش تامین گوشت قرمز کشور دارد، گفت: گلستان یکی از بهترین اقلیم ها برای پرورش دام و طیور را دارد ولی تاکنون از ظرفیت این منطقه آنگونه که باید استفاده نشده است.
کد خبر: ۳۰۶۸۰

ظرفیت مغفول گلستان در حوزه دامپروری | کمتر از۳۰ درصد ظرفیت استان استفاده می شود

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، احمد قلندری با بیان اینکه گلستان دارای ظرفیت های خوبی در حوزه کشاورزی است، اظهار کرد: بیش از۵۰ درصد جمعیت استان به کشاورزی و دامپروری مشغول هستند با اینحال شاید کمتر از ۳۰ درصد پتانسیل استان استفاده شده است.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مهر ماندگار گلستان افزود: گلستان یکی از بهترین اقلیم ها برای پرورش دام و طیور را دارد ولی تاکنون از ظرفیت این منطقه آنگونه که باید استفاده نشده است.

وی ضمن یادآوری این نکته که استان ظرفیت خوبی در بخش تامین گوشت قرمز کشور دارد، گفت: با اینحال ما هرساله میزان زیادی واردات گوشت قرمز داریم و این نشان می دهد که به صنعت دامپروری گلستان بها داده نشده است.

این فعال حوزه دامپروری ادامه داد: امیدواریم در آینده نزدیک با برنامه ریزی در حوزه زیربنایی بخش کشاورزی استان، گلستان به قطب تامین گوشت قرمز کشور تبدیل شود.

او برنامه ریزی استراتژیک برای تامین علوفه دام را گام نخست دانست و گفت: تولیدعلوفه پائیزه در گلستان یکی از اهداف عمده ماست در این روش ما با آب باران می توانیم کشت نباتات علوفه ای را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: با توجه به وجود صنایع لبنی بزرگ در استان، تلاش داریم تا واحدهای بزرگ گاوداری شیری بتوانند در زمینه تامین مواد غذایی به خصوص شیر خام وارد شوند.

قلندری با تاکید بر اینکه تاکنون از ظرفیت استان استفاده نشده، افزود: یکی از معضلات کشور تامین گوشت قرمز است در حالیکه ایران نیاز به واردات گوشت قرمز ندارد اما می بینیم هرساله حجم واردات افزایش می یابد؛ دلیل آن این است که آنگونه که باید به این صنعت دامپروری در استان بها داده نشده است.

/بازار

برچسب ها: #احمد قلندری #اتاق بازرگانی گرگان #صنعت دامپروری #استان گلستان #گرگان #صادرات بخش کشاورزی و دامپروری #تحلیل بازار کشاورزی
ارسال نظر
آخرین اخبار